Tēmu “biodegviela” izvēlējos, jo šī ir lieta, ar ko mana ģimene saskaras ikdienā, biodīzeļdegviela ir arī plaši pieprasīta Latvijas tirgū. Interesanti man tas liekas varbūt tieši tāpēc, ka liela nozīme ir globālās sasilšanas apturēšanai pasaulē, un, iespējams, ka tieši tapēc vēlos ko vairāk uzzināt par bioloģiski tīriem produktiem, tai skaitā degvielu, jo mani uztrauc pašreizējā situācija un tās sekas.
Savā darbā mēģināšu uzzināt ko vairāk par biodegvielas pagataves izejvielām un dīzeļa ietekmi uz dabu. Esmu iecerējusi arī uzzināt par degvielas kvalitāti, tās iespaidu uz automobīļiem, pašreizējo pieprasījumu tirgū un citus attiecīgos faktus, kas saistīti ar biodīzeļa patērinu un ražošanu.
Ļoti ceru, ka izdosies darbu papildināt ar uzskatāmiem attēliem vai shēmām, lai, gan pašai, gan citiem būtu vieglāk saprast rūpniecisko procesu un to, kā izskatās galaprodukts- biodīzelis. Centīšos darbu veikt pēc iespējas labāk, izmantojot dažādus gan pašmāju, gan ārzemju interneta informācijas resursus. Ceru, ka darbs izdosies kā iecerēts un Jums patiks…
Neiedziļinoties ķīmijas terminoloģijā un mašīnbūves niansēs, stāsts par fosilo un biodegvielu ir vienkāršs. No naftas produktiem tiek ražots benzīns un dīzeļdegviela, ko dēvē par fosilo degvielu. Ja benzīna pamatmasai (kas pēc sastāva atšķiras no dzinējos lejamās degvielas) piejauc bioetanolu līdz 5%, iegūst maisījumu, ko sarunvalodā dēvējam par biodegvielu. Piejaukums nedrīkst pārsniegt minētos 5%, jo šī biodegviela ir aktīva pret plastmasu, gumiju, krāsām.…