Praktiskās daļas secinājumi
1. Darba mērķis tika sasniegts un ar intervijas, un aptaujas palīdzību autore analizēja bipolāro traucējumu ietekmi uz cilvēku dzīvi. Tika izpildīti pēdējie 3 darba uzdevumi – tika izveidota aptauja par bipolāro traucējumu nozīmi un simptomiem, tika intervēti jaunieši, lai uzzinātu viņu attieksmi un zināšanas par bipolārajiem traucējumiem, veikta datu apstrāde, analizēti viedokļi par bipolārajiem traucējumiem un tika intervēts bipolāro traucējumu slimnieks.
2. Veicot aptauju starp vidusskolēniem autore uzzināja, ka lielākā daļa jeb 63% nezina, kas ir bipolārie traucējumi un pat tie 37%, kas apgalvoja, ka zina, nevarēja atbildēt uz visiem jautājumiem pareizi.
3. Autorei interesanti likās tas, ka arī respondenti ar bipolārajiem traucējumiem nevarēja atbildēt 100% pareizi, jo jautājumi, piemēram, par pašnāvnieku skaitu bipolāro traucējumu slimnieku vidū bija pārāk grūti.
4. Aptaujas sākumā autore iepazīstināja jauniešus ar īsu slimības aprakstu, tomēr 13% sniedza pavisam aplamas atbildes, piemēram, ka bipolāro traucējumu simptoms ir trausli kauli. Autore uzskata, ka daži jaunieši, pat saņemot iespēju uzzināt par viņiem nezināmu slimību, nevēlas tajā iedziļināties, jo jauniešiem ir dažādas prioritātes, un dažiem vidusskolas vecuma skolēniem šī tēma neliekas aktuāla.
5. Balstoties uz interviju autore secina, ka bipolārie traucējumi ir sarežģītāki nekā tie ir teorijā. Katram tie izpaužas individuāli, tāpēc nav iespējams aprakstīt to gaitu un ietekmi tā, lai tas atbilstu visiem gadījumiem.
…