NOBEIGUMS
Jebkurš biznesa plāns sākas ar idejas formulēšanas. Ja nav idejas nevar būt arī biznesa, jo tikai uz labas idejas pamata var veidot veiksmīgu darbību. Savukārt, biznesa plāns ir uzskatāms par instrumentu šis idejas dzīvotspējas pārbaudei, kas var panākt uzņēmējam apzinoties mērķi, izvērtējot šā mērķa sasniegšanai nepieciešamos resursus un darbības, kā arī noteicot sagaidāmo rezultātu konkrētam laika posmam.
Veidojot biznesa plānu svarīgi atcerēties, ka tā veidošanas pamatā ir kvalitāte, tam jābūt loģiskam, iespējami objektīvam, prasmīgi noformētam un pārliecinošam. Biznesa plānā noteikti ir jāatspoguļo 6 galvenās sadaļas – kopsavilkums, uzņēmuma un produkta raksturojums, tirgus analīze, mārketinga plāns, finanšu plāns un plānoto rezultātu novērtējums, – kuras ietver izsmeļošu informāciju par plānotās uzņēmējdarbības raksturu un sniedz sabiedrībai priekšstatu par turpmākās sadarbības iespējām.
Tādējādi, var secināt, kā biznesa plāna izveidošana var dot uzņēmējam sekojošus pozitīvus ieguvumus:
1. plāna sagatavošanas process ļauj uzņēmējam izvērtēt savu uzņēmējdarbības ideju, apsverot visas tās svarīgākās nianses, tajā skaitā stiprās un vājās puses;
2. biznesa plāns kļūst par lielisku darba instrumentu, kurš noteic uzņēmējdarbības veidu, virzienu un saimnieciskās darbības;
3. plāna sastādīšanas procesā paaugstinās uzņēmēja kvalifikācija, jo ir nepieciešams pieņemt dažādus lēmumus par produkta vai pakalpojuma realizāciju, konkurētspējas paaugstināšanu, apgrozījuma un peļņas palielināšanu;
4. biznesa plāns palīdz veikt pārrunas ar potenciāliem investoriem un piesaistīt līdzekļus plāna realizēšanai un attīstībai, kā arī veicināt ilgtermiņa attiecības ar tiem.
…