-
Būvniecības transporta vēsture
Research Papers19 Communications, Transport, Construction and construction works
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Celtniecības darbu mehanizācija 19.gadsimta pirmajā pusē | 3 |
1.2. | Paceļamo - transporta operāciju mehanizācija | 3 |
1.3. | Zemes rakšanas un pāļu mašīnas | 5 |
2. | Celtniecības darbu mehanizācija 19. gadsimta otrajā pusē un 20.gadsimta sākumā | 8 |
2.1. | Paceļamās – transporta un montāžas mašīnas | 11 |
2.2. | Zemes rakšanas mašīnas | 12 |
2.3. | Ceļu būvēšanas mašīnas | 15 |
2.4. | Atsevišķu celtniecības procesu mehanizācija | 16 |
Nobeigums | 18 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 19 | |
PIELIKUMS | 20 |
Transporta attīstībai ir liela nozīme mūsdienu daudzpusīgu sociāli ekonomisko problēmu skaidrošanā un pat to virzības prognozēšanā. Transporta attīstība pauž un sekmē sabiedrības darba dalīšanas procesu starp dažādiem ekonomiskajiem reģioniem, kā arī to apvienošanos ekonomiskā sistēmā.
Transporta kā stabilu ekonomisko sakaru izpausmes vēstures apgūšana un izpēte joprojām ir gan zinātniski, gan politiski aktuāla skarā ar pasaulē notiekošajiem ekonomikas integrācijas procesiem.
Šajā darbā ir aplūkota būvniecības transporta attīstības vēsture pasaulē kopumā. Bet kā galvenās tika ņemtas divas lielvalstis – Krievija un Amerikas Savienotās Valstis. Jo visu pārējo valstu pieredzi varēja pakārtot šo lielvalstu pieredzei. Runājot par Latviju, tā kā mūsu valsts pēc ģeogrāfiskā stāvokļa atrodas Krievijai kaimiņos, tad līdz ar to Krievijas vēsture būvmašīnu attīstībā attiecas arī uz Latviju. Jo Latvija līdz pat 1918. gadam atradās Krievijas sastāvā. Sekojot vēstures faktiem Latvija neatkarīga kļuva 1918. gada 18. novembrī. Bet pēc Otrā Pasaules kara Latvija atkal kļuva par Krievijas (Padomju Savienības) sastāvdaļu.
Šajā darbā ir izskatīta Krievijas būvniecības transporta vēsture un attīstība no 19. gadsimta sākuma līdz 20. gadsimta vidum (līdz Otrajam Pasaules karam).
19.gs. pirmajā pusē tika izgudrotas tvaika mašīnas, kuras pēc izpildītajiem darbiem atgādināja ieročus. Tāpēc, piemēram, vienkausa ekskavatoru tajos laikos dēvēja par „tvaika lāpstu”. Tās bija līdz galam neizstrādātas mašīnas. Būvmašīnas bija ļoti neekonomiskas, jo izmantojot tvaika ruļļus, kurus pielietoja 1862.gadā un kuri stundas laikā, veicot darbu, izlietoja 65 – 80 kg ogļu.
Šajā laikā būvmāšīnas ražoja galvenokārt ar cilvēku roku darba palīdzību. Tas ļoti ierobežoja būvmašīnu tālāku attīstību, izplatību. Jaunas iespējas mehanizācijā pavērās tajās 19.gs desmitgadēs, kad mašīnbūvē sāka izgudrot jaunas mašīnas. Tika pilnveidoti tvaika dzinēji būvmašīnās, kas līdz ar to palielināja to jaudu, ātrumu un tvaika spiedienu katlos.
1850- tajos gados Krievijā, kas tehniski atpalika no citām pasaules lielvalstīm mašīnbūves industrijā, pastāvēja vairāk nekā 100 mašīnbūves rūpnīcas. Šajās rūpnīcās tika izgatavotas dažādas iekārtas, tvaika mašīnas, domkrati. Bet lielākā daļa no nosauktajiem nebija pietiekami nokomplektēti ar tehnoloģiskām iekārtām.…
Referātā aprakstīta būvniecības transporta vēsture sākot ar 19. gadsimtu.
-
Būvniecības transporta vēsture
Research Papers19 Communications, Transport, Construction and construction works
- Transporta ekonomika un organizēšana
- Transporta veida izvēle un transportēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Transporta un biznesa loģistika
Research Papers for secondary school6
-
Eiropas Savienības transporta politika
Research Papers for secondary school4
-
Ekoloģisko dzīvojamo māju būvniecības pamatprincipi
Research Papers for secondary school10
-
Transporta nozares raksturojums
Research Papers for secondary school14
-
Transporta veidi, to savstarpējā saistība
Research Papers for secondary school8