Sabiedriskā produkta veidošana aptver 4 ciklus- ražošanu, maiņu, sadali un patēriņu. Tirgus ekonomikas apstākļos maiņa notiek tirgū, kur prece iegūst savu lietošanas vērtību.
Tirgus ekonomikas stūrakmens ir vērtības likums. Praksē vērtības likums realizējas kā cenu likums un tirgus ekonomikā veic savdabīgu plānotāja un sagādnieka lomu, regulējot ražošanu, nodrošinot tirgus piesātinājumu ar precēm un tādā veidā stimulējot proporcionālu nozaru attīstību.
Īsā laika posmā nav iespējams mainīt visus ražošanas parametrus. Mikroekonomikas uzdevums ir dot metodes, kuras ļauj kvalitatīvi novērtēt pieļaujamās ražošanas apjoma izmaiņas, lai ievērojot cenu izmaiņas tirgū, nodrošinātu uzņēmuma maksimālo peļņu.
Uzsākot uzņēmējdarbību ir jāatbild uz šādiem jautājumiem:
ko ražot?
cik ražot?
kā ražot?
kas patērēs produkciju?…