Ievads
Referāta galvenais mērķis ir izanalizēt spārna mehanizācijas galvenās sastāvdaļas: priekšspārnus, aizspārnus un spraugas, kas iesūc, vai izsūc gaisu pa spārnu. Vajag atrast mehanizācijas būtiskas iedaļas un attēlot svarīgākos atklājumus un izgudrojumus. Analizēt cēlējspēka rašanos un būtisku izmantojumu, ka arī cēlējspēka atkarību no spārna mehanizācijas koeficientiem, izskata, un aerodinamiskiem raksturojumiem.
Referāta autors meklēja informāciju aviācijas un aerodinamikas grāmatās un žurnālos, ka arī internētā. Svarīgākas aerodinamikas problēmas, kuras attēlotas darbā atrasti noraidītājā literatūrā.
Žukovska teorēma(3)(4)
Žukovska teorēma ir teorēma par cēlējspēku, kas darbojas uz ķermeni, kas atrodas šķidruma vai gāzes plakanparalela straumē. Saskaņā ar šo teorēmu, cēlējspēks, kas darbojas uz ķermeni šķidruma vai gāzes straumē, ir atkarīgs no virpuļiem (ar pievienotajiem virpuļiem), kuri ir saistīti applūstot ķermenisku, kuru rašanās cēlonis ir šķidruma stīgrība. Šo virpuļu esamība atved pie apteces sedza ar straumi ar ātruma cirkulāciju, kura ir teicama no nulles. Ir noformulēta N. E. Žukovskim 1904. Gadā.
Cēlējspēks, šķidras vai gāzveida vides spiedes pilna spēka komponente uz ķermeni, kurš kustas viņā, nosūtīta perpendikulāri pie ķermeņa ātruma (pie smagumcentra ķermeņa ātruma, ja viņš kustas ne uz priekšu). Rodas cēlējspēks ķermeņa apteces ar vidi nesimetrijas dēļ. Piemēram, Zīm. 2. Lidmašīnas spārna profila aptece. Ātrums н < в, spiede рн>рв, Y — cēlējspēks sedza.
(zīm. 2.) pie daļiņas lidmašīnas spārna apteces vides, kas applūst apakšēju līmeni, paiet par to pašu laika atstarpi mazāku ceļu, ar ko daļiņas, kas обтекающие augšēju, izliektāku līmeni un, tātad, ir mazāku ātrumu. Bet, saderīgi Bernulli vienādojumam, tur, kur daļiņu ātrums ir mazāk, vides spiede vairāk un pretēji. Rezultātā vides spiede uz apakšēju spārna līmeni būs vairāk, nekā uz augšēju, kas arī atved pie cēlējspēka rašanās.…