Katra uzņēmuma cenu politika ir tās vispārējās ekonomiskās politikas svarīgākā daļa, kas nodrošina uzņēmuma pielāgošanos mainīgajiem ekonomiskajiem apstākļiem. Tirgus ekonomikā komerciālām organizācijām ir reāla iespēja īstenot savu ekonomisko politiku, tostarp cenu noteikšanu. Cenu politika ir cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus uzņēmums risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.
Cenu noteikšanas stratēģiju izvēle notiek pamatojoties uz uzņēmuma prioritāšu novērtējumu. Katram uzņēmumam tirgus apstākļos ir daudz iespēju izvēlēties cenu noteikšanas stratēģijas. Iespējamo stratēģiju saraksts ir atkarīgs arī no vairākiem faktoriem. Cenu politikas izstrāde sākas pat pirms produkta palaišanas ražošanā un turpinās visos produkta dzīves cikla posmos tirgū. …