Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:355805
 
Evaluation:
Published: 05.10.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Cena – līdzīgi izmaksām un produktu apjomam – peļņu ietekmējošais faktors arvien vairāk nonāk mārketinga uzmanības centrā. Daudzi uzņēmumi, redzot, ka to centieni paaugstināt peļņu izmaksu samazināšanas vai apjomu palielināšanas ceļā sasnieguši galējo robežu, cenšas veidot profesionālu cenu politiku, lai uzlabotu maksājumu plūsmu un peļņu.
Cenu politika - cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus uzņēmums risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.1
Tā kā produkta sadalē lielākoties ir iesaistīti vairāki dalībnieki, kuriem ir saimnieciskās darbības statuss, tad uzņēmuma cenas, kurās ietver uzņēmuma vairumcenu, transporta izmaksas un tirdzniecības organizācijas pakalpojuma izmaksas un tās uzcenojumu, kā arī mazumtirdzniecības cenas, par kādām mazumtirdzniecības organizācijas pārdod produktus brīvā tirgū galapircējiem.
Plānojot cenu politiku, jāņem vērā uzņēmuma brīvības pakāpe šajā jomā. Uzņēmumiem to rīcības brīvība cenu noteikšanas jomā nereti ir ierobežota: to regulē Latvijā pastāvošā likumdošana, MK noteikumi un normatīvie akti, metodiskie materiāli likumi, vai arī tirgus apstākļi. Ja potenciālo pircēju informētība par cenām ir zema, tad uzņēmumiem ir lielāka brīvība cenu noteikšanā un to izmaiņās. Cenas augšējo robežu galvenokārt nosaka bagātāko pircēju produkta vērtējums, bet zemāko robežu nosaka izmaksas.
Produkta vai pakalpojuma cena, it īpaši starptautiskajā tirdzniecībā ir nestabils lielums. Tā kā to ietekmē vairāki faktori, tad, lai nodrošinātu sekmes darījumos, uzņēmumam jāizstrādā sava cenu politika un pastāvīgi jāveic tās efektivitātes pārbaude un, mainoties apstākļiem, attiecīgi jāmaina cena.
Cenu politika nosaka pārdošanas cenas, atlaides un pārējos piegādes, apmaksas un kreditēšanas noteikumus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1168407
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register