SIA Baltijas autobusu līnijas (SIA BAL) kopš 1996.gada Latvijā pārstāv EUROLINES organizāciju, kurā apvienojušās 35 lielākās pasažieru pārvadātāju kompānijas no 25 Eiropas valstīm. Lielākās no tām ir Deutsche Touring Vācijā, National Express Lielbritānijā un Enatcar Spānijā. EUROLINES dalīborganizācijas uz patreizējo mirkli saviem klientiem piedāvā plašāko maršrutu tīklu Eiropā, aptverot vairāk kā 1500 nozīmīgākās Eiropas pilsētas. No Rīgas ar SIA BAL bez pārsēšanās iespējams nokļūt līdz visām lielākajām Baltijas valstu un Vācijas pilsētām, Sanktpēterburgā.
SIA BAL saviem klientiem piedāvā plašu pakalpojumi klāstu: iespēju nokļūt lielākajās Eiropas pilsētās; autobusu pakalpojumus un nomu; ceļojumus un aviobiļetes, vīzu noformēšanu u.c.
Šajā darbā apskatīsim cenu veidošanas politiku uzņēmumā SIA BAL.
Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, tā ir maksa, ko patērētāji maksā par produktu lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Cenu veidošana, savukārt, ir cenu noteikšanas faktoru principu, metožu un aprēķinu kopa.1
Mārketinga izpratnē cenu veidošana ir viens no svarigākajiem uzņēmuma darbības veidiem. Cena ir informācijas nesējs, stimuls, lai uzņēmums pielietotu visekonomiskāko metodi, resursu izmantošanā ražošanā un ienākumu sadalē. Cena nodrošina saikni starp ražošanu un patērēšanu, pieprasījumu un piedāvājumu. Galvenais uzdevums cenu veidošanas stratēģijā tirgus ekonomikas apstākļos ir maksimālas peļņas gūšana, pārdodot ieplānoto produkciju.
Visus cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos, un tiem ir liela nozīme produkta cenas noteikšanā. Turklāt vairumā gadījumu produkta cenu nosaka ārējie faktori, kuri nav pakļauti uzņēmuma kontrolei.…