Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:404384
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Cilvēks no dzimšanas līdz nāvei    4
2.  Pusaudža un agrīnās jaunības periods – identitātes meklējumu posms    7
2.1.  Pusaudža vecumposms (11 – 15 gadi)    7
2.2.  Agrīnās jaunības vecumposms (15 – 18 gadi)    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

IEVADS
Kas ir cilvēka būtība? Kāda ir cilvēka daba? Kas es esmu? Šie jautājumi nodarbinājuši cilvēku prātus jau kopš tā eksistences sākuma.
Katrs cilvēks ir kā mehānisms – ļoti smalks un precīzs. Cilvēks kā bioloģiska būtne tikai socializējoties sabiedrībā pārvēršas personībā. Mūsdienu psiholoģija gan nedod viennozīmīgu atbildi uz jautājumu, kas ir cilvēks kā personība.
“Pie personības attīstības faktoriem psihologi pieskaita vajadzības pēc jauniem iespaidiem un vajadzības pēc saskarsmes jeb vajadzības pēc emocionāla kontakta.” [5; 69]
Īpaši aktuālas, manuprāt, tieši šīs personības vajadzības – saskarsme, jauni iespaidi, emocionāls kontakts, ir tieši pusaudžu un jauniešu vecumposmā. Arī teorijas un prakses pieredze apliecina, ka jautājums par pilnīgāku sevis pašrealizāciju īpaši aktuāls ir jauniešu vecumposmā. Izņēmums nav arī pašreizējā Latvijas sabiedrība. Turklāt jauniešu vecumā jau ir iespējams runāt par pietiekoši izveidojušos Es koncepciju, jo šajā laikā notiek bioloģiskā un sociālā nobriešana.
“Es koncepcija ir relatīvi patstāvīga, vairāk vai mazāk apzināta priekšstatu sistēma par sevi, šo priekšstatu sistēmu mēs pārdzīvojam kā neatkārtojamu veselumu.” [3; 129]
Savas individuālās būtības un iekšējās pasaules, savu domu, jūtu un uzvedības apzināta izzināšana un vērtēšana kļūst iespējama tikai pusaudžu vecumā. Tā kā pusaudžu un jauniešu vecumposmi ir cieši saistīti, robežas starp tiem ir izplūdušas. Pusaudžu vecumposmā veidojas vecumposmam raksturīgas īpatnības, bet jauniešu vecumposmā notiek to stabilizācija, nostiprināšanās un pilnveidošanās. Pamatojoties uz šīm atziņām un arī uz to, ka man dēls ir šajā vecumā, tika izvēlēts šis vecumposms. Taču vispirms pieskaršos visiem cilvēka dzīves posmiem un aktuālākajam tajos.

1. CILVĒKS NO DZIMŠANAS LĪDZ NĀVEI
Visu cilvēka dzīves ciklu iedala vairākos posmos un katram cilvēka dzīves attīstības posmam piemīt raksturīgas iezīmes.
Posmu iedalījums psihologu vidū atšķiras. Z.Freids izdalījis piecas attīstības stadijas, E.Eriksons - astoņas personības attīstības stadijas. Es pieskaršos astoņām cilvēka dzīves attīstības stadijām:
1.stadija – zīdaiņa vecums (0 – 1 g.)

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register