-
Cilvēka smadzenes
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Projekta gaita | 4 | |
Galvas smadzenes | 5 | |
Galvas smadzeņu forma, lielums un svars | 6 | |
Mūsdienu cilvēka, pērtiķa un fosilo cilvēka senču galvaskausu tilpuma salīdzinājumi | 8 | |
Fosilo Hominīdu smadzeņu apmēri | 8 | |
Galvas smadzeņu vispārīgs apskats | 9 | |
Ožas smadzenes | 10 | |
Galvaskausa nervi | 11 | |
Iegarenās smadzenes | 12 | |
Mugurējās smadzenes | 13 | |
Smadzenītes | 14 | |
Vidussmadzenes | 15 | |
Kustību vadīšanas ceļi | 16 | |
Interesantākās lietas ko uzzinājām intervijā ar Kārli Skrastiņu | 16 | |
Pētniecība Dienvidkalifornijā | 19 | |
Matemātiķiem smadzenes ir iekārtotas savādāk | 20 | |
ASV zinātnieks izgudrojis neoperatīvo atmiņu cilvēka smadzenēs | 21 | |
Pielikums | 22 |
Ievads
Smadzenes vienlaicīgi apstrādā pārsteidzošu informācijas daudzumu. Jūsu smadzenes uztver visas krāsas un objektus, kurus jūs redzat, apkārtējas vides temperatūru, kāju spiedienu uz grīdas, skaņas ap jums, sausumu mutē, pat šo tekstu un noformējumu. Jūsu smadzenes fiksē emocionālas izjūtas, domas un atmiņas. Vienlaicīgi jūsu smadzenes seko jūsu ķermeņa patstāvīgajām funkcijām : elpošanai, acu plakstiņu kustībai, izsalkuma sajūtai, roku muskuļu kustībām.
Cilvēka smadzenes apstrādā vairāk nekā miljons impulsu sekundē. Smadzenes izvērtē šo impulsu svarīgumu, atsijājot relatīvi nesvarīgākos. Šī atsijāšanas funkcija ļauj mums koncentrēt uzmanību un efektīvi darboties pasaulē. Smadzenes, kas apstrādā vairāk nekā miljonu informācijas vienību sekundē, vienlaicīgi izvērtējot to svarīguma pakāpi un ļaujot mums darboties ar visnoderīgāko.
Tādēļ mēs izlēmām izpētīt svarīgāko cilvēka orgānu – smadzenes. Un, protams, arī uzzināt cik par to daudz zina mūsu vienaudži. Lai visu šo informāciju uzzinātu mēs anketējām mūsu vienaudžus, lai uzzinātu viņu domas un to cik daudz viņi par to zina. Taču, protams, ar to vien nepietika mēs intervējām neirologu Kārli Skrastiņu. Jāatdzīst, informācijas bija ļoti daudz un ļoti interesantas. Lai, mūsu projekts īstenotos un būtu bagāts ar informāciju mēs izmantojām sniegtās informācijas resursus no papildmateriāliem. Piemēram – medicīnas grāmatām, papildinformāciju no interneta piedāvātajām mājas lapām.
Beidzot rakstīt projektu secinājām, kad pusaudži nav daudz informēti par vienu no cilvēka anatomijas orgāniem – smadzenēm. Kā arī projekts, pēc mūsu domām, ir izdevies, lai gan jāatdzīst, kad bija ļoti maz laika. Taču izvirzīto mērķu sasniegšanas darbus sadalījām vienlīdzīgi, lai visu paspētu. Pašas personīgi secinājām, kad nākošreiz darbu pie projekta sāksim ātrāk, lai viss būtu izdarīt labi un nesasteigti.
…
Ja jums skolā/augstskolā ir uzdots rakstīt par kādu no cilvēka orgāniem, piemēram, smadzenēm,tad tiesi šo failu jūs varat izmantot. Šeit ir viss sākot no anotomijas,uzbūves, interesantiem faktiem!
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ūdens nozīme cilvēka organismā
Research Papers for elementary school2
-
"Coca-Cola" un tās ietekme uz cilvēka organismu
Research Papers for elementary school9
Evaluated! -
Svarīgākās cilvēka organismam nepieciešamās vielas
Research Papers for elementary school8
-
Cilvēka auss uzbūve
Research Papers for elementary school4
-
Ūdens nozīme cilvēka organismā
Research Papers for elementary school7