Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:845758
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Darbības vispārīgs raksturojums    4
2.  Darbības pamatveidi un to psiholoģiskais raksturojums    5
2.1.  Rotaļas    5
2.2.  Mācības    7
2.3.  Darbs    9
  Nobeigums    10
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    11
Extract

Lai atbildētu uz jautājumu, kas tad ir darbība, jāapskata divi jēdzieni – „aktivitāte” un „darbība”, ko mēģināja izpētīt tādi zinātnieki kā Ļ. Vigotskis (1896-1934), S. Rubinšteins (1889-1960), A. Ļeontjevs (1903-1979). Darbības aspekts balstās uz apziņas un darbības likumsakarību atklāsmi, īsumā jāapstājas pie apziņas un darbības vienotības principa.1
Citā literatūrā jēdziens „darbība” tiek skaidrots kā kopums, ko veido uz mērķi vērstas psihiskās funkcijas un ar tām saistītas ārējās darbības2 vai kā psiholoģijas pamatprincips vai kā apziņas rašanās iemesls, attīstības nosacījums un izpausmes forma. Visi apziņas komponenti izpaužas tikai darbībā.3
Cilvēks, kas ir nomodā, vienmēr kaut ko dara. Viņš strādā, mācās, rotaļājas, domā. Darbība vienmēr ir uz kaut ko vērsta, virzīta uz noteiktu mērķi. Darbojoties cilvēks apmierina savas vajadzības, kuras tas arī ir darbības ierosinātājas.4
Lai izdarītu kādu darbību, ir jāzina, kādas kustības un kādā secībā jāizpilda. Cilvēks savu uzmanību apzināti koncentrē vajadzīgā darba veikšanai, uztvere un domāšana ir saistīta tieši ar šo darbību. Pastāv arī darbības, kuras cilvēks veic bez apziņas tiešas līdzdalības.5
Parasti izšķir trīs darbības veidus: rotaļas, mācības un darbu. Vēl darbību iedala reproducējošā un radošā darbībā. Pirmajā gadījumā rotaļās, mācībās vai darbā cilvēks tikai atkārto sniegtos paraugus, otrajā – radoši tos pilnveido.
Rotaļa balstās uz iedzimtu vajadzību pēc kustībām - funkcionāla izprieca. Rotaļā izpaužas bērnu centieni, izjūtas, tiek izdarītas kustības, kas atdarina pieaugušo cilvēku darbības, tiek gūtas uzvaras un ciesti zaudējumi. Bērni savās rotaļās sāk apgūt gan dažādu priekšmetu lietošanas veidu, gan arī cilvēku savstarpējo attiecību kultūru. 1
Vadoties no konverģences teorijas, V. Šterns uzskatīja:
Rotaļas ir nepieciešama sastāvdaļa personības mērķu sistēmā, nākotnē nepieciešamo funkciju neapzināts, savlaicīgs vingrinājums.
Rotaļa ir īpašs instinkts (pretstatā K. Grosa uzskatiem), kas veicina priekšlaicīgu spēju veidošanos.2
Par to, ka Šterns saprata bērna darbu ar jūtām kā neapzinātu procesu, liecina viņa domas tālākā attīstība teorijā par „pusaudžu nopietnajām rotaļām”. Zināmā vecumā pusaudzis modelē pasauli sapņos, atrisinot savas problēmas. Šajā gadījumā viņš apzināti izmanto fantāziju kā emociju atbrīvošanas līdzekli.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1140853
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register