-
Datora ietekme uz auzu augšanu
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Elektromagnētiskais starojums | 4 |
1.1. | Jonizējošais starojums | 6 |
1.2. | Nejonizējošais starojums | 7 |
2. | Iespējamie elektromagnētiskā starojuma avoti | 8 |
4. | Datora radītais starojums | 11 |
4.2. | Infrasarkanais starojums | 13 |
5. | Bīstamās vielas datoros | 14 |
6. | Telpaugi, kas absorbē kaitīgās ķīmiskās vielas | 15 |
6.1. | Spēcīgākie enerģijas augi | 15 |
8. | Elektromagnētiskie lauki, to klasifikācija un izplatība | 17 |
9. | Hipotēzes | 18 |
10. | Pirmā pētījuma apraksts | 19 |
12. | Pirmā pētījuma grafiki | 21 |
13. | Otrā pētījuma apraksts | 24 |
14. | Otrā pētījuma rezultāti | 26 |
15. | Otrā pētījuma secinājumi | 28 |
16. | Abu pētījumu rezultātu salīdzinājums | 29 |
Izmantotā literatūra | 34 |
Darba mērķis: Iepazīstot pieejamos materiālus veidot zināšanu kopumu par datora ietekmi uz apkārtējo vidi un pašām veikt pētījumus kā dators ietekmē auzu augšanu.
Uzdevumi: 1. Iepazīties un apkopot visu pieejamo informāciju.
2. Veikt pētījumus par datora ietekmi uz auzu augšanu.
1. Elektromagnētiskais starojums
Cilvēks gan darba, gan apkārtējā vidē var būt pakļauts dažādiem starojuma veidiem: jonizējošam un nejonizējošam. Dabā jonizējošo starojumu emitē kosmiskie stari, kā arī radioaktīvās vielas, kuras satur dažādi izrakteņi (urāna rūda, granīts u.tml.).
Ikdienā mēs visbiežāk sastopamies ar nejonizējošo starojumu: redzamo gaismu, infrasarkano starojumu (siltuma viļņi) un elektromagnētiskajiem laukiem (mikroviļņi, radara, radio un televīzijas viļņi). Pēc būtības visi šie starojumi ir elektromagnētiskie viļņi, kuru galvenie parametri ir viļņu garums un enerģija.
Elektromagnētisko viļņu diapazons, klasificējot to pēc viļņu garuma, uzskatāmi parādīts attēlā. Visīsākais viļņu garums un vislielākā enerģija piemīt jonizējošam starojumam, un tas ir visbīstamākais starojuma veids. [1]
1.1.Jonizējošais starojums
Jonizējošo starojumu (JS) var definēt kā lielas enerģijas elektromagnētisko viļņu starojumu vai arī daļiņu (elektronu, protonu, neitronu, daudzlādētu jonu, kodoldalīšanās šķembu u.c.) plūsmu. Šis starojums spēj jebkurā vielā izraisīt atomu un molekulu jonizāciju, kā rezultātā var mainīties jebkuras vielas ķīmiskā struktūra.
Jonizējošā starojuma avoti un veidi
JS avoti:
kosmogēniskie
dabīgo radioaktīvo vielu avoti: rādijs (226Ra), torijs (232Th), kālija izotops (40K)
mākslīgi radītās iekārtas: rentgena staru ģeneratori, elektronu paātrinātāji, kodolreaktori
mākslīgi radīto radioaktīvo vielu avoti: radioaktīvais kobalts − 60Co [1]
1.2. Nejonizējošais starojums
Nejonizējošais starojums aptver elektromagnētiskā starojuma spektra diapazonu, kuram viļņu garums sākas pie 250 nm un beidzas ar viļņiem, kuru garums lielāks par 1 km. Šī starojuma veida ietekme uz organismu pamatā nav kaitīga, izņemot UV starojumu un lielas jaudas lāzeru starojumu, kas var izsaukt apdegumus, acu slimības, piemēram, fotokeratītu.…
Jau daudz gadsimtu ilgst apkārtējās pasaules izziņas. Lielu darbu ieguldīja zinātnieki un vēl daudz jāstrādā jaunajiem cilvēkiem, lai izzinātu mūsdienīgās zinātnes pamatus. Mēs arī nolēmām pietuvoties lielai zinātnei un izpētīt kā datora elektromagnētiskais lauks ietekmē uz augiem. Elektromagnētiskais lauks ir visur vēlamies mēs to vai nē. Tas eksistē apkārt visām elektroierīcēm, kuras cilvēks izmanto zinātnē, medicīnā, pētījumos. Elektromagnētiskais lauks var izraisīt nepatīkamas sekas uz cilvēka organismu, bet mūsdienu skolēni savu brīvo laiku visbiežāk pavada pie televizoriem un datoriem. Veiksim pētījumu kā elektromagnētiskais lauks ietekmē auzu augšanu.
- Datora ietekme uz auzu augšanu
- Mazgāšanas līdzekļu ietekme uz vidi un cilvēka veselību
- Ūdens ietekme uz cilvēka organismu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vides ietekme uz iedzimtību
Research Papers for secondary school3
Evaluated! -
Datoru kaitīgā ietekme uz cilvēkiem
Research Papers for secondary school16
Evaluated! -
Moderno tehnoloģiju ietekme uz cilvēka veselību
Research Papers for secondary school41
-
Datora multimēdiju aprīkojums
Research Papers for secondary school5
-
Datora sastāvdaļas
Research Papers for secondary school6