21.gadsimtā aizvien vairāk procesu tiek datorizēti, tai skaitā arī organizācijas lietvedība. Dokumenti tiek sagatavoti, izmantojot datoru, un speciālu programmatūru, sagatavotie dokumenti tiek uzglabāti elektroniskā veidā uz datu nesējiem, oriģinālo dokumentu reģistri tiek veikti datorizēti, kas atvieglo šādu reģistru izveidi, uzturēšanu un nepieciešamo dokumentu atrašanu turpmāk.
Referātā apskatītas dokumentu izstrādes, noformēšanas un uzglabāšanas iespējas datorizētā vidē – programmatūru veidi, to izmantošanas iespējas.
Analizētas dokumentu uzglabāšanas iespējas un veidi, izmantojot informācijas tehnoloģijas.
Referātā sniegts ieskats elektronisko dokumentu efektīvas ieviešanas šobrīd vissvarīgākajā faktorā – elektroniskā paraksta sistēmas izveidē Latvijā.
Lietvedības dokumentu izstrādē izmantojamās datorprogrammas
Lietvedībā tiek izmantotas dažādas programmas:
- specializētas konkrētu lietvedības dokumentu izstrādāšanas un uzglabāšanas programmas (piem. Tildes Rakstvedis, utml.)
- programmas, piemērotas visu veidu dokumentu izstrādei (piem. MS Word, MS Excel, utml.)
Specializētajām programmām, lai tās būtu izmantojamas konkrētā valstī, ir jābūt piemērotām šīs valsts likumdošanai un noteikumiem dokumentu izstrādē un noformēšanā. Latvijā izplatīta prakse ir jau izstrādātu programmu pārtulkošana un piemērošana mūsu likumdošanai, kā arī piemērošana konkrētas organizācijas iekšējiem lietvedības dokumentu noformēšanas un uzglabāšanas noteikumiem. Šo darbu veic informācijas tehnoloģiju uzņēmumi, kas attiecīgo programmatūru ne tikai pārveido lokālajām vajadzībām, bet arī ievieš šādas sistēmas vietējiem patērētājiem – organizācijām.
Lietvedības programmatūra plaši tiek veidota arī Lat…