Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:715583
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Extract

Novērošana

Novērošana- ir sistemātisks process, kas pēta cilvēku izturēšanās veidus, priekšmetus un dažādus gadījumus nepielietojot izjautāšanu vai citādi komunicējoties ar tiem.
Novērošana nozīmē fiksēt patērētāju darbības vai notikumus tirdzniecības vietā. Pastāv vairāki novērošanas veidi:
Dabiskā un iedomātā novērošana: dabiskā novērošanā tiek fiksētas patērētāju darbības, kas notiek reālā vidē, piem., cilvēki iepērkas pārtikas veikalā. Iedomātā novērošanā, savukārt, tiek radīta mākslīga vide, piemēram cilvēki iepērkas simulētā pārtikas veikalā.
Slēptā un atklātā novērošana: atšķirība ir tajā, vai cilvēki apzinās, ka tiek novēroti vai neapzinās. Slēptu novērotāju vajadzētu izmantot gadījumos, kad cilvēki uzvestos citādi, zinot, ka tiek novēroti. Lai slēptu novērošanu, tiek izmantoti divpusējie spoguļi, slēptās kameras un novērotāji pārdevēju tērpos.
Strukturētā un nestrukturētā novērošana: Strukturētā novērošana ir piemērota, ja izpētes mērķis ir skaidri definēts un ir skaidri zināms, kādi patērētāju uzvedības veidi ir jāfiksē. Nestrukturētā novērošana ir piemērota, kad nepieciešama elastīga novērošana un mērķis vēl ir jādefinē.
Tiešā un netiešā novērošana: tiešā novērošana fiksē notikumus, tieši tad, kad tie notiek, netiešā novērošana nozīmē fiksēt sekas kādiem pagātnes notikumiem.
Cilvēka un mehāniskā novērošana: Dažās situācijās fiksējamo notikumu skaits vai ātrums liek izvēlēties mehānisku vai elektronisku novērošanu. Piemēram, tirgotāji izmanto elektriskas ierīces, lai saskaitītu cik cilvēki ir apmeklējuši veikalu; viņi izmanto videokameras un monitorus, lai analizētu pircēju uzvedību. Daži uzņēmēji lieto nemanāmu infrasarkanās gaismas staru, kas fiksē pircēju acu kustības, tādējādi iegūstot informāciju par precēm, kuru iepakojums piesaistījis pircēja uzmanību. Šī metode palīdz pārtikas produktu ražotājiem uzlabot viņu iepakojuma dizainu.

Tirgotājiem patīk novērošanas metode, jo tā parāda, ko pircēji patiesībā dara, nevis, ko viņi sakās darām. Tikai ar novērošanas metodes palīdzību, tirgotāji var būt pārliecināti, ka pircēju darbība noteiktās situācijās ir tieši tāda, kādu viņi redz.
Tomēr tikai ar novērošanas metodes palīdzību netiek izskaidrota pircēju rīcības motivācija, tāpēc daži tirgotāji gan intervē pircējus, gan ieraksta viņu rīcību.
Cilvēku novērošana, kad viņi lieto produktus viņu dabiskajā vidē (piem., mājās), ir īpašs novērošanas paņēmiens, aizgūts no antropoloģijas un saukts par etnogrāfiju.


Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register