Termins „demogrāfija” radies no grieķu vārdiem dēmos (tauta) un graphō (aprakstīšana, rakstīšana). Tātad demogrāfija ir zinātne par iedzīvotājiem.
Uzskata, ka pirmais šo terminu lietojis franču zinātnieks Ašijs Gijārs (1790-11876) grāmatā „Statistikas elementi un salīdzinoša demogrāfija.”(1855), taču oficiāli šis termins tika atzīts Starptautiskajā higiēnas un demogrāfijas kongresa Ženēvas sesijā 1882.gadā. Krievu valodā termins ieviesās agrāk sakarā ar Pēterburgas 1872.gada Starptautiskā statistikas kongresa materiālu publikācijām.Demogrāfija kā zinātnes nozare formējas jau vairāk nekā trīs gadsimtus, turklāt tās saturs un uzdevumi laika gaitā mainījušies.
Pēdējos desmit gados dzimstība Latvijā samazinājusies, mirušo skaits ir krietni vairāk nekā piedzimušo skaits. Problēma ir tāda, ka Latvijā nenotiek normāla iedzīvotāju paaudžu nomaiņa.
Diemžēl demogrāfiskā situācija Latvijā jau vairākus gadus ir bēdīga. Precīzāk, demogrāfiskie radītāji būtiski pasliktinājās kopš Latvijas neatkarības atgūšanas, kad valstī notika dažādas pārmaiņas.
Demogrāfija ir ļoti saistīta ar valsts ekonomisko un sociālo dzīvi. Iedzīvotāju skaitam, sastāvam un to izmaiņām, kā arī demogrāfisko procesu intensitātei ir nozīmīga loma sociāli ekonomiskajā attīstībā, tautas attīstības līmeņa un tendenču noteikšanā. Iedzīvotāji ir gan materiālo un garīgo vērtību radītāji, gan patērētāji. Cilvēces progress iespējams tikai apstākļos, ja katra nākamā paaudze rada šīs vērtības vairāk nekā patērē un attīsta tālāk iepriekšējo paaudžu uzkrāto pieredzi.
Latvijā ir slikti apstākļi darba meklēšanā. Nodarbinātību ietekmē arī tas, ka pēdējos gados ir negatīvs dzimstības rādītājs, kas tieši ietekmē nodarbinātību – kopš 1993.gada pensijas vecuma iedzīvotāju īpatsvars demogrāfiskajā slodzē ir lielāks par bērnu un pusaudžu īpatsvaru.
Studiju darba mērķis – izpētīt un analizēt demogrāfisko situāciju Latvijā, lai noteiktu kā tās ietekmē uz darba tirgu.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Izpētīt demogrāfijas un nodarbinātības jēdzienu;
2.Izpētīt demogrāfiskus radītājus;
3.Iepazīties ar nodarbinātības tirgus rādītājiem;…