Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:200856
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Not used
Extract

Neskatoties uz atšķirībām visām didaktiskajām spēlēm, no pedagoģijas viedokļa, ir daudz kopīga. To audzinošais potenciāls ir atkarīgs, pirmkārt, no izzinošas un tikumiskas informācijas satura, kas izpaužas spēļu tematikā; otrkārt, tas balstās uz pašu spēles procesu kā darbību, kas prasa pēc mērķa sasniegšanas, darbības ar partneri saskaņošanas, labvēlīgo attiecību veidošanas. Tātad spēles dod skolēniem kopdarbības iemaņas, kas ir ļoti nepieciešamas turpmākajai dzīvei.
Apmācošais potenciāls balstās uz to, ka spēles procesā bērniem rodas trīs mērķi. Pirmais mērķis- ir kopīgs visiem- bauda un apmierinājums no spēles. Šo mērķi varētu izteikt divos vārdos „Gribu spēlēt!”, skaidrojot ar to bērnu gatavību jebkurai rīcībai, kas saistīta ar doto spēli.
Otrais mērķis ir tas pats spēļu uzdevums- uzdevums, kas saistīts ar noteikumu izpildi. Spēles uzdevuma īpatnība ir tā, ka tas ir iepriekš uzdots: H.G.Gādamera mācībā par spēli atklāj rotaļas filozofisku principu – ja bērns piedalās spēlē, tad viņš pieņem tās noteikumus, nevis tai uzspiež savējos. (1,37). Ja pirmais mērķis tiek izteikts vārdos „Grību spēlēt”, tad otrais uzdevums izsakāms vārdos „Vajag spēlēt tā, nevis savādāk”.
Trešais mērķis ir saistīts ar spēles uzdevuma izpildīšanu, un tāpēc pēc savas dabas tas ir radošais uzdevums. Piedaloties spēlē, skolēnam jāatbild uz jautājumiem, jāizpilda virkne uzdevumu, kas kopumā veido spēles kodolu: „Uzmini”, „Iemieso”, „Attēlo”. Lai šos uzdevumus izpildītu, nepieciešama liela spēku piepūle, atjautības un saprātīguma izradīšana. Skolēni it kā pārvar jaunus šķēršļus un tā pārvārēšana tiek uztverta ka personīgais sasniegums, uzvara un pat savā ziņā atklājums. Tieši tāpēc spēli pavada prieka gaidīšana „Es varu!”.
Trīspakāpju spēles motivācijā- „Es gribu!”, „Tā vajag!”, „Es varu!”- tiek paslēpts spēles pamatmehānisms, kas ietekmē personību.

No šis motivāciju sistēmas izriet spēles pedagoģiskā organizācija:
1. iesaistot skolēnus spēlē, jāizmanto īpašus paņēmienus, kas pamudina skolēnus piedalīties spēlē („Es gribu spēlēt”),
2. jāpalīdz skolēniem rīkoties atbilstoši noteikumiem un risināt uzdevumus („Tā vajag!”),
3. jāattīsta skolēna radošo potenciālu spēles laikā, pastarpināti jāpiedalās skolēna pašvērtējuma un varēšanas apziņas („Es varu”) veidošanā.

II.5. Didaktisko spēļu pedagoģiskā vērtība

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register