Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:432585
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Valodas sistēmas nepietiekama attīstība (VSNA) ir sistemātisks traucējums, kad skarti visi valodas sistēmas komponenti (fonētika, fonemātiskie procesi, leksika, gramatika), ja bērnam ir normāla redze, dzirde un intelekta attīstības līmenis. VSNA ir valodas traucējumu jēdziens pedagoģiskās klasifikācijas ietvaros, kas summē valodas sistēmas traucējumus, izdalot vairākus kopīgus momentus. Tas atvieglo frontālā korekcijas darba organizāciju. Šai grupā ietilpst alālija, dizartrija, rinolālija un afāzija. Atesevišķi jāmin arī stostīšanās.
Ņemot vērā bērna vispārējo attīstību, traucējuma struktūru un simptomātiku, izdala trīs VSNA pakāpes:
1.pakāpei raksturīgi galēji ierobežoti sazināšanās līdzekļi, neliels aktīvo vārdu krājums. Tā ir smagākā VSNA pakāpe. Bērns var nerunāt nemaz vai izrunāt atsevišķas skaņas, dažus šļupstošus vārdus, skaņu atdarinājumus (vau , bū, mū utt.). Viens vārds var nozīmēt veselu teikumu, tam ir vairākas nozīmes. Parasti šie vārdi ir amorfi- tiem nemainās locījums, dzimte, skaitlis, tiem ir tikai viena forma. Šajā līmenī bērni nediferencē darbību no priekšmeta un otrādi (atvērt durvis). Esošie vārdi ataino skaidrus esošus priekšmetus un darbības. Bērni neizmanto morfoloģiskos elementus, lai gramatiski pareizi nofurmulētu frāzi. Viņu runā pārsvarā vērojamas vārdu saknes bez priedēkļiem, piedēkļiem un galotnēm. Arī runas sapratne ir nepilnīga. Bērns neizprot vārda gramatiskās izmaiņas, tās saprot tikai no situācijas un konteksta, ja to liedz, tad uzmanība tiek vērsta uz vārda semantisko nozīmi. Skaņu izruna ir traucēta, to artikulācija nepareiza. Runā vairāk ir līdzskaņi. Fonemātiskā uztvere ir vāji attīstīta, skaņu analīzi un sintēzi neizprot un neuztver.
2.pakāpi raksturo arvien pieaugoša runas aktivitāte un plašāks valodas līdzekļu pielietojums, kaut arī runas nepietiekamība izpaužas visos komponentos. Saskarsme notiek ar runas palīdzību, tomēr joprojām ir izkropļota, dažkārt nesaprotama. Bērns sāk diferencēt priekšmeta un darbības nosaukumus. Šajā līmenī sāk lietot vietas apstākļa vārdus, vārdu savienojumus, vienkāršus prievārdus. Bērni prot atbildēt uz jautājumiem par attēlu, kuros attēlotas pazīstamas tuvākajai apkārtnei raksturīgas situācijas, pazīstami priekšmeti.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register