-
Domāšanas attīstības iespējas skolā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
I. | Teorētiskās daļas apskats | 4 |
1. | Kompleksā domāšana | 4 |
2. | Kritiskā domāšana | 5 |
3. | Radošā domāšana | 8 |
4. | Kas nepieciešams mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē | 9 |
5. | Kas raksturīgs kritiski domājošai personai | 11 |
5.1. | Kritiski domājošas personas prasmes | 11 |
5.2. | Apgalvojumi, kuriem piekrīt kritiski domājoša persona | 11 |
5.3. | Apgalvojumi, kurus atbalsta persona ar vāji attīstītu kritisko domāšanu | 11 |
5.4. | Atšķirības skolotāju darbā | 12 |
6. | Mūsdienu izglītības mērķi saistībā ar domāšanas attīstību | 14 |
II. | Praktiskās daļas analīze | 15 |
1. | Aptauju rezultāti un to analīze | 15 |
1.1. | Vidusskolēnu anketu rezultāti un to analīze | 15 |
1.2. | Dažādu skolu absolventu anketu rezultāti un to analīze | 20 |
2. | Ieskaišu darbu analīze | 25 |
3. | Interviju analīze | 26 |
Secinājumi | 27 | |
Izmantotie informācijas avoti | 28 | |
Nepublicētie materiāli | 29 | |
Anotācija | 30 | |
Pielikums | 31 |
Es izvēlējos rakstīt par man un daudziem citiem aktuālu tēmu – ko skolā es gūstu kā personība, kādas ir domāšanas attīstības iespējas skolā. Pārāk bieži pieķeru sevi rīkojamies nevis pēc savām vēlmēm un uzskatiem, bet, vadoties pēc tā, ko no manis prasa. Vairākums skolotāju mūs nevērtē kā personības ar savu viedokli, bet gan kā vietas, kurās „noguldīt” savas zināšanas un visas izglītības standarta prasības. No mums viņi gaida tikai veiksmīgu šo viedokļu „atspoguļošanu”. Bet mēs neesam spoguļi. Mēs paši gribam dzīvot. Un, manuprāt, pats galvenais skolas uzdevums ir sagatavot mūs dzīvei. Tas nozīmē, iemācīt mums risināt problēmas, pieņemt lēmumus, sadarboties ar citiem, veidot veiksmīgas attiecības un karjeru, atrast vispiemērotāko jomu, kurā izpaust sevi.
Darba tēma: Domāšanas attīstības iespējas skolā.
Darba mērķis: Noskaidrot, vai skolā tiek veicināta mūsdienīgas domāšanas attīstība.
Darba uzdevumi:
1.Noskaidrot, kas ir domāšana, kādas prasmes sevī ietver kritiskā un radošā domāšana.
2.Izpētīt, kāda veida domāšana nepieciešama mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē.
3.Salīdzināt, kas raksturīgs kritiski domājošam skolēnam un kritiski domājoša skolotāja darbam.
4.Uzzināt, kādi domāšanas attīstības mērķi tiek izvirzīti izglītības normatīvajos dokumentos.
1. Kompleksā domāšana
Domāšana ir prāta process, ar kura palīdzību tiek modelēta pasaule. Domāšana ir manipulācija ar informāciju, piemēram, veidojot uztveri, nodarbojoties ar problēmu risināšanu un iemesliem un pieņemot lēmumus. Domāšana ir augstākā izziņas funkcija, un domāšanas procesa analīze ir izziņas psiholoģijas sastāvdaļa (2). Dažviet domāšana tiek definēta arī kā īstenības vispārināts atveidojums valodu formās (12, 10). Bieži uzsver, ka domāt nevar iemācīties pats no sevis, dabiskā ceļā un bez piepūles, ka, lai domātu nepieciešams sasprindzinājums. Māka iegūt šo sasprindzinājumu ir tas pats, kas māka nonākt domas stāvoklī (10, 22). Ēvalds Iljenkovs savā grāmatā raksta, ka spēja prasmīgi domāt nav iedzimta īpašība, nav dabas dāvana, bet tieši prasme, kuru katrs cilvēks var iemantot un kuru viņam vajag ieaudzināt sevī (5, 8).…
- Domāšanas attīstības iespējas skolā
- Saules skolas un Daugavpils Valsts ģimnāzijas audzēkņu kreativitātes īpašību izpēte
- Stress un tā mazināšanas iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kreiļu mācības skolā - problēmas un to iespējamie risinājumi
Research Papers for secondary school40
-
Mūzikas mācīšanās un skolēnu mācību sasniegumi
Research Papers for secondary school24
-
Friziera prasmes strādāt ar jauniešiem kā klientiem
Research Papers for secondary school16
-
Darbinieku pozitīvās domāšanas un relaksācijas trenings
Research Papers for secondary school4
-
Pilota profesijas iegūšanas nosacījumi un iespējas
Research Papers for secondary school31