Research Papers
Art, History and Culture
History, Culture
Draugiem.lv lietotāju radio rīta raidījumu klausīšanās pa...-
Draugiem.lv lietotāju radio rīta raidījumu klausīšanās paradumi
Nr. | Chapter | Page. |
I. | Teorētiskā daļa | 4 |
Ievads | 4 | |
1. | Mediju auditorija | 5 |
1.1. | Auditorijas jēdziens | 5 |
1.2. | Mediju auditorijas tagadne un pagātne | 5 |
1.3. | Auditorija un tās klasifikācija | 6 |
1.4. | Teorija, kas attiecas uz auditorijas pētniecību | 7 |
Nodaļas kopsavilkums | 9 | |
2. | Radio auditorija | 10 |
2.1. | Radio lietošana | 10 |
2.3. | Radio auditorijas mērījumi | 12 |
Nodaļas kopsavilkums | 13 | |
3. | Radio lietošanas paradumi | 13 |
3.1. | Radio lietošanas paradumu tendences | 13 |
3.2. | Klausīšanās vieta | 14 |
3.3. | Vecums | 15 |
Nodaļas kopsavilkums | 15 | |
II. | Praktiskā daļa | 16 |
4. | Pētījuma metode | 16 |
4.1. | Pētījuma metodoloģijas izvēle un tās pamatojums | 16 |
4.2. | Pētījuma metodes izvēle un tās pamatojums | 16 |
4.3. | Respondentu raksturojums un atlases principi | 16 |
4.4. | Aptaujas tips – elektroniskā aptauja internetā, tās raksturojums | 17 |
5. | Pētījumā iegūto datu analīze | 17 |
Nobeigums | 24 | |
Izmantotā literatūra | 26 | |
Pielikumi | 27 |
NOBEIGUMS
Par to, ka radio ir viens no veiksmīgākajiem un labākajiem cilvēces izgudrojumiem, šaubu nav, kas pārādījās arī mūsu pētījumā – 124 respondentu no 200 atzina, ka labprāt izmanto radio, lai aizpildītu klusumu, bet tikai 16 no rītiem to klausās piespiedu kārtā.
Iecienītākais radio no rīta, protams, ir „Radio SWH” ar savu nezūdošo vērtību – BB brokastis ar Ufo un Fredi priekšgalā. Šo programmu klausās 32 procenti jeb 64 respodenti, tomēr ar 26 procentiem uz papēžiem min „Radio 101”, kā ari Latvijas Radio 1 – 23 procenti. No šī varam secināt, ka joprojām SWH rīta programmu, ar kuru cilvēkiem jau daudzus gadus asociējas rīta darbi pirms strādīgās dienas sākuma, bet, spriežot pēc mūsu datiem, ir iespējams, ka aina drīz varētu izlīdzināties.
Tieši puse respondentu radio rīta progrmmas klausās 5-6 reizes. Attīstot pētijumu plašākā auditorijā šo jautājumu noteikti vajadzētu nodalīt, kā tieši cilvēki radio tiek klausīts – internetā vai radio, kas vēl vairāk parādītu rīta radio klausīšanās paradumus.
Pie jautājuma, kur radio tiek klausīts pārliecinoši ar attiecīgi 33% abiem atbilžu variantiem pārrāki par pārejām atbildēm bija mājās un automašīnā, kas pilnībā parāda, ka lielākajai daļai aptaujāto tieši dienas sākums ir saistīts ar radio klausīšanos – mājās, darot ik rīta sagatavošanās darba diena, un automašīnā pa ceļam uz ikdienas darīšanām.
62% atzina, ka radio no rītiem klausā kā fonu saviem ik rīta darbiem, bet tikai 20% no respondentiem atzīmēja, ka radio klausīties izvēlas labās mūzikas dēļ, kas mums bija pārsteigums, jo viena no radio asociācijām tomēr ir tieši muzikālas fons.
Radio ir pārdzīvojis gan televīzijas, gan pašlaik pārdzīvo interneta bumu. Neskatoties uz to, ka skeptiķi katru reizi, kad pasaulē ienāk kas jauns, šajā gadījumā televizors un interets, prognozējuši radio klausīšanas galu, bet viss spēlē pilnīgi pretēji teiktajam – pateicoties interneta ienākšanai mūsu ikdienā, tas radio stacijas padarījis vēl pieejamākas, proti, rakstot darbus vai vienkārši sērfojot internetā, ir iespējas savā datorā fonā uzlikt, lai skan radio, tieši tāpēc ir diva veida dati par radio klausījumiem – tie, kas klausās radio pie klasiskajiem aparātiem, pēc kā joprojām rēķina raidstaciju reitingus, un tie, kas radio klausās internetā. Ja salīdzina šīs divas līknes, tad ir vērojamas atšķirības starp raidstaciju reitingiem, jo, piemēram, „Radio 101” auditorijas procents, kas to klausās pie radio aparātiem ir visai niecigs, bet internetā šī aina jau ir daudz, daudz patīkamāka viņiem.
Rīta programmu klausīšanas cilvēkiem jau ir kā rituāls kopš radio ēras pašiem sākumposmiem, un pagaidām nekas neliecina par to, ka kaut kas tuvākajos gados varētu mainīties. Radio pašlaik iet un, visticamāk, arī nākotnē ies roku rokā ar tehnoloģiju attīstību un kļūs vēl spēcīgāks.
…
Zināšanas par auditoriju ir vissvarīgākais mediju komunikācijas prognozēšanas noteikums, kas katram medijam ļauj pielāgoties un saprast, ko no viņa vēlas patērētājs. Mediju auditorijas laika gaitā ir mainījušas un auditorijas izzināšana ir ļoti nozīmīga. Medijiem ir jāzina savas auditorijas īpašības, medija lietošana paradumi un vajadzības. Darba mērķis ir noskaidrot, kuru radio rīta programmu klausās vislielākā auditorija, cik bieži klausās, cik ilgi vienā dienā (atbilžu varianti bija no nepilnas stundas līdz sešām stundām), kur atrodas, kad klausās (piemēram, mašīnā vai darbā), kādā veidā klausās (piemēram, kā fonu, pieslēdzas pieriodiski vai velta īpašu uzmanību) un kas ir galvenais iemesls, kāpēc klausās (piemēram, labas mūzikas dēļ vai radio kā ziņu avots).
- Draugiem.lv lietotāju radio rīta raidījumu klausīšanās paradumi
- Mediju loma pedagoģijā
- Piecdesmit stila kļūdas masu medijos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mediju loma pedagoģijā
Research Papers for university35
Evaluated! -
Piecdesmit stila kļūdas masu medijos
Research Papers for university3
Evaluated! -
Latvijas politika. 2.seminārs
Research Papers for university4
-
Žurnālista informācijas vākšanas metodes - teorija un prakse
Research Papers for university9
-
Sporta raidījumi Latvijas Televīzijā (LTV): televīzijas iespēju un žurnālistikas problēmu izpēte
Research Papers for university20