Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:296334
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Dzelzceļš Latvijas teritorijā līdz 1914. gadam    4
1.1.  Dzelzceļa celtniecības sākums Latvijas teritorijā    4
1.2.  Pirmās nozīmīgās maģistrāles    5
1.3.  Dzelzceļa attīstības nozīme tautsaimniecībā    7
1.4.  Šaursliežu dzelzceļš    8
2.  Dzelzceļi 1. Pasaules kara laikā    10
3.  Latvijas valsts dzelzceļi no 1918. līdz 1940. gadam    12
3.1.  Latvijas dzelzceļu virsvalde    12
3.2.  Latvijas valsts dzelzceļa satiksmes politika    12
3.3.  Latvijas valsts dzelzceļa ritošais sastāvs    13
3.4.  Pasažieru pārvadājumi    14
3.5.  Kvalificēta dzelzceļa personāla sagatavošana    15
3.6.  Latvijas valsts dzelzceļa tīkls    15
4.  Dzelzceļi 2. Pasaules kara laikā    17
5.  Padomju dzelzceļa laikmets    19
6.  Latvijas dzelzceļš šodien    21
  Secinājumi    24
  Izmantotā literatūra    26
Extract

. Dzelzceļš Latvijas teritorijā līdz 1914. gadam
1.1. Dzelzceļa celtniecības sākums Latvijas teritorijā

Dzelzceļa transports Latvijas teritorijā līdz pat pirmajam pasaules karam aplūkojams kontekstā ar šī transporta attīstības tendencēm Krievijas impērijā, kuras rietumu province tolaik bija Latvija. Šeit dzelzceļš pirmoreiz ienāca 1850.gados, kad Latgalē uzsāka nozīmīgās Sankt- Pēterburgas - Varšavas līnijas būvdarbus. [9]
Dzelzceļš kā transporta veids Latvijas teritorijā sāka attīstīties 19. gs. 60. gados līdz ar sociālajām un ekonomiskajām reformām Krievijā un kļuva par galveno atbalstu Latvijas ostām un tautsaimniecības nozarēm. 19. gs. 60. gados Krievijas valdība lielu uzmanību pievērsa maģistrālo dzelzceļu celtniecībai. 1857. gadā Krievijā tika izveidota Galvenā dzelzceļu sabiedrība, kura realizēja dzelzceļu politiku un vadīja galveno “labības” maģistrāļu būvniecību, lai nodrošinātu preču eksportēšanu caur Melnās jūras ostām. Produkcijas realizācijas tirgus bija Eiropā. Tāpēc tika meklētas citas iespējas savienot Pievolgas, Piedņepras un Ukrainas lauksaimniecības rajonus ar Eiropu. To varēja nodrošināt, savienojot jau minētos rajonus ar Baltijas jūras ostām - Liepāju, Rīgu, Pēterburgu un Ventspili, kas nodrošinātu ne tikai lētāku, bet arī ātrāku preču apgrozību. Līdz ar to dzelzceļa maģistrāļu celtniecības politika Krievijā ietekmēja arī Baltijas provinces. Šo jautājumu risināšanai tika izveidota speciāla komisija Satiksmes ministrijā, kuras uzdevums bija izstrādāt priekšlikumus par dzelzceļu līniju būvniecību uz Baltijas ostām. Lai iegūtu dzelzceļu celtniecībai nepieciešamos lielos ilgtermiņa kapitālieguldījumus, valdība dzelzceļu transportam piesaistīja ārzemju kapitālu un sniedza valsts aizdevumus, tiešus vai segtus ar valsts garantijām. Šādas politikas rezultātā 19. gs. 60. - 70. gados dzelzceļu būvēs ieguldīto kapitālu veidoja valsts aizņēmuma obligācijas un privātā kapitāla akcijas.
Latvijā visaktīvākie dzelzceļa celtniecības ierosinātāji bija Rīgas tirgotāji. Jau 1853. gadā Rīgas - Daugavpils (Dinaburgas) akcionāru sabiedrība uzsāka privātkapitāla dzelzceļa līnijas būves organizēšanu. Valdības apstiprinātie noteikumi 1857. gadā bija samērā izdevīgi. Tomēr tiem pietrūka nepieciešamais kapitāla daudzums un dzelzceļa būvniecībai nepieciešamie līdzekļi tika savākti, piesaistot ārzemju privāto kapitālu, kā arī izdodot valsts aizņēmuma obligācijas. 1861. gadā tika atklāta satiksme starp Rīgu - Daugavpili (Dinaburgu).[11]


1.2. Pirmās nozīmīgās maģistrāles

Pirmais dzelzceļš tika atklāts 1860. gadā, kad ekspluatācijā nodeva Pēterburgas- Varšavas maģistrāles Ostrovas- Dinaburgas posmu (Latvijas teritorijā posms Rītupe- Daugavpils). [1]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register