1939. Gadā Latvijā bija vairāk nekā 3000 km sliežu ceļu. Plānota bija arī Limbažu - Lēdurgas, Rīgas - Kārsavas līnija un citas. Nodomus pārtrauca karš.
Autotransporta straujā attīstība samazināja dzelzceļa pakalpojumu pieprasījumu. Tika slēgs Viesītes mezgls, Stendes mezgls, Alsunga - Kuldīga, Madona - Lubāna un citas līnijas.
Dzelzceļš nākotnē un perspektīvas.
Dzelzceļš ir kļuvis par ātrāko, ērtāko un drošāko sauszemes transportlīdzekli. Eiropā tiek būvētas arvien jaunas dzelzceļa līnijas. Francijā vilcieni ir sasnieguši neredzētu rekordu 574,9 km/h. Tas ir gandrīz kā lidmašīnai.
Es domāju, ka dzelzceļa transportam ir milzīgas perspektīvas. Vilcieni bija, ir un būs.
Dzelzceļi kļūst aizvien modernāki un es ticu, ka ir iespējam sasniegt jaunus ātruma rekordus un padarīt vilcienus par vēl ātrākiem, ērtākiem un drošākiem.
…