Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:234083
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Stereotipa jēdziens    5
2.  Dzimuma stereotipu raksturojums    6
3.  Stereotipu ietekmējošie faktori saskarsmē ar citiem    7
3.1.  Ģimene    7
3.2.  Skola    7
3.3.  Sociālā vide    8
4.  Metodoloģija un pētnieciskais dizains    9
4.1.  Kvantitatīvā pētniecības metode    9
5.  Pētījums un diskusija par stereotipiem un to ietekmējošiem faktoriem studentu vidū    10
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Secinājumi
Ar anketēšanas palīdzību tika noskaidrots, ka lielākā studentu daļa zina, ko vispārīgi nozīmē stereotipi, precīzāk, dzimuma stereotipi. Anketēšanā noskaidrots, ka gandrīz visi respondenti savā ikdienā saskaras ar stereotipiem- arī dzimuma, tas nozīmē, ka tie mūsdienās ir aktuāli. Studenti uzskata, ka stereotipi visbiežāk rodas mediju (TV, pārraides, filmas, žurnāli, avīzes) ietekmē. Studenti arī uzskata, ka dzimuma stereotipi rodas jau no bērnības, jo tos ieaudzina vecāki. Šis apgalvojums pilnībā sasaucas ar teorētisko daļu, kur bija teikts, ka dzimuma stereotipi ir ļoti dziļi iesakņojas kultūrā un cilvēki tos apgūst no mazām dienām, tie ir visai noturīgi un plaši pārstāvēti visos iedzīvotāju slāņos. Tātad nonāku pie secinājuma, ka studenti domā pareizi, bet tajā pašā laikā saprot, ka stereotipi nav patiesi, bet vienkārši ieaudzināti no bērnības. Studenti uzskata, ka arī apkārtējā vide ietekmē dzimuma stereotipu rašanos, cits no cita klausoties, taču apkārtējā vidē stereotipi rodas neapzināti, studenti ne vienmēr var izskaidrot to rašanās iemeslu. Teorētiskajā daļā tika noskaidrots, ka visplašākā stereotipu grupa ir saistīta tieši ar dzimuma nevienlīdzību, vīrieša pārākumu pār sievieti gan intelektuālajā, gan praktiskajā sfērā, par fizisko nemaz nerunājot. Arī pētījumā tika noskaidrots, ka visbiežāk izmantotie stereotipi ir par sievietes vājumu un vīrieša spēku. Tas nozīmē, ka veiktais pētījums lielā mērā sasaucās ar teorētisko daļu, kas nozīmē, ka dzimuma stereotipi joprojām pastāv.
Veiktais pētījums, protams, nav pilnīgi patiess, jo aptaujātais studentu skaits ir tikai minimums. Uzskatu, ka, jo vairāk respondentu būtu iesaistīti šajā darbā, jo patiesāki būtu pētījuma rezultāti. Pētījums varētu būt vēl labāks un precīzāks, ja tiktu izmantota vismaz vēl viena metode. Tā varētu būt intervēšana, kas sniegtu konkrētu studentu stāstus, pieredzi un piemērus. Taču tiek secināts, ka arī šis nelielais pētījums sniedza ieskatu par dzimuma stereotipu veidu, to pielietojumu un aktuālākajiem stereotipu piemēriem mūsdienu studentu vidū.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1354438
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register