Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:333593
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.06.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

10. “Es modeli ļoti ietekmē mātes vērtējums un izturēšanās pret bērnu, visu to, ko māte nespēj bērnā saskatīt, viņš nespēs saskatīt arī pats” (129.lpp., 7.nodaļa) Māte – galvenā aprūpētāja, padomu devēja, labākais piemērs bērnam un galvenais atbalsts bērnībā – šādi ikviens bērns uzlūko savu māti. Bieži nācies novērot mātes un bērna attiecības, kurās dominē savstarpēja uzticība un lepošanās vienam par otru. Bērns, kuru māte ir uzslavējusi par paveikto, uzreiz saņem ierosmi turpināt iesākto, lai dzirdētu vēl un vēl uzslavējošus vārdus. Savukārt māte ir iepriecināta par bērna apņēmību un vēlmi turpināt iesākto. Šāds ir pozitīvs un optimāls mātes un bērna attiecību modelis, kas ir nepieciešams ikviena bērna veiksmīgas attīestības veicināšanā. Savukārt bieži nācies novērot diezgan nievājošas mātes un bērna attiecības, tādas, kurās māte bērnu nobar, ja tas ir kaut ko izdarījis nepareizi, bet neko nesaka vai pat neievēro bērna labos darbus. Piekopjot šādu mātes un bērna attiecību modeli, visticamāk bērns neredzēs vairs jēgu, kādēļ censties kaut ko darīt. Viņš jutīsies ne tikai nenovērtēts, bet arī neievērots un nevajadzīgs, jo ar šādu mātes izturēšanos pret bērnu, tiek radīta bezjēdzības sajūta. Uzskatu, ka arī turpmākajā dzīve, bērns, kas audzis šādā attiecību vidē, nespēs pats sev izveidot ierosinājumus labu darbu vai mērķu sasniegšanai. Cilvēka iekšējais „es“, kas redz pasauli un sevi ar tādu skatījumu, kādu bērnībā pret viņu pašu ir radījusi māte, sagādā lielas grūtības pozitīva pašvērtējuma radīšanai, līdz ar to arī veiksmīgu attiecību veidošanai ar citiem cilvēkiem. Tātad, bērna spējas un prasmes, ko bērnībā māte nav iemācījusi saskatīt, bet norājusi bērnu par viņa nedarbiem, ir veicinājusi nestabila bērna es modeļa izveidošanos.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register