Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:518340
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Prasības datorzinību apguves līmenim    4
2.  Kas ir ECDL?    5
3.  Dators mana virtuālā redze    6
3.1.  Neredzīgo cilvēku problēmas    6
3.2.  Kā tas iespējams?    6
3.3.  Vājredzīgo apmācība    7
3.4.  Neredzīgo cilvēku apmācība    7
3.5.  Interneta lietošana neredzīgajiem    8
4.  LNB Rehabilitācijas centrs    9
4.1.  Latvijas Neredzīgo bibliotēka iespiedīs grāmatas Braila rakstā    9
4.2.  Neredzīgajiem būs runājošs dators    10
5.  E – veselības kontūras Latvijā    11
  E – veselība nav jauns IT modes virziens    11
6.  No Microsoft līdz Tartu universitātei    12
7.  P.Stradiņa Universitātes Acu klīnika    13
8.  Kur var mācīties redzes invalīdi?    14
  Secinājumi    15
  Izmantotā litertatūra    16
Extract

1. Prasības datorzinību apguves līmenim
Atkarībā no IKT lietošanas biežuma, veicamajiem uzdevumiem un pieejamības IKT pakalpojumiem visus iedzīvotājus nosacīti var sadalīt trīs lielās grupās:
1. Iedzīvotāji, kuri IKT izmanto relatīvi reti vai ļoti reti (lauksaimnieki, mežstrādnieki, pensionāri, bezdarbnieki, mājsaimnieces un citi). Perspektīvā šī iedzīvotāju grupa IKT izmantos savu personīgo jautājumu risināšanai, saskarē ar valsti, pašvaldībām, uzņēmumiem un reizēm - darba jautājumu kārtošanai. Prasības pret IKT zināšanām, līdzīgi kā lietojot banku norēķinu kartes, aprobežojas ar vispārēju sagatavotību datoru, interneta un valsts pārvaldei nepieciešamu aplikāciju lietošanu. Šīs prasības uzskatāmas par minimālajām datorzinību prasībām, kādas izvirzāmas ikvienam sabiedrības dalībniekam informācijas sabiedrībā; starptautiski tās ir definētas kā ECDL (European Computer Drivers Licence) sertifikātu iegūšanas prasības. Arī Latvijā ECDL prasības būtu jāpieņem par tām prasībām, atbilstoši kurām ir jāsagatavo jaunā paaudze dzīvei informācijas sabiedrībā. Izglītība: pamatskolas, vidusskolas, speciālā, vidējā speciālā, koledžas, kas nereti papildināta ar dažādiem kursiem.
2. Iedzīvotāji, kuriem IKT ir ikdienas darba instruments, kas nodrošina informācijas apstrādi un saziņu ar citiem uzņēmumiem un personām, kā arī speciālas noteiktai profesijai piemērotas programmatūras lietošanu (skolotāji, zinātnieki, studenti, ierēdņi, grāmatveži, lietveži, vadītāji). Prasības pret IKT zināšanām neaprobežojas ar vispārējām IKT lietošanas prasmēm, ko nodrošina ECDL prasības, bet papildus izvirza nepieciešamību pēc speciālu sistēmu lietošanas zināšanām. Izglītība: vidusskolas, vidējā speciālā, speciālā pēc vidusskolas, koledžas, augstskolas, kas papildināta ar dažādiem, tai skaitā IKT, kursiem.
3. Iedzīvotāji, kuriem IKT ir profesija, kas ietver programmatūras izstrādi, datortehnikas ražošanu un datortīklu izveidi, to lietošanu, administrēšanu un uzturēšanu. Izglītība: koledžas vai augstskolas, kas saistīta ar IKT kā profesijas apguvi. [3]


Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register