SECINĀJUMI
IT jomas straujā attīstība uzliek par pienākumu valsts un pašvaldību institūcijām pastāvīgi attīstīt e-pārvaldi. Šobrīd visaktuālākā ir nepieciešamība nodrošināt esošās informācijas publisku pieejamību, piekļuvi publiski pieejamajiem datiem dažādās informācijas sistēmās, lai veidotu jaunus pakalpojumus.
Galvenais, stratēģiskais e-pārvaldes ieguvums ir Latvijas kā valsts konkurētspējas, kā arī tās iedzīvotāju konkurētspējas un labklājības nodrošināšana informācijas laikmetā.
Kā būtiskākus stratēģiskos ieguvumus var minēt: ērtākus, labākus un kvalitatīvākus sabiedriskos pakalpojumus; kvalificētāku un labāk motivētu personālu; E-komercijas veicināšanu Latvijā; valsts un personīgo līdzekļu mērķtiecīgāku un efektīvāku izlietošanu.
Kā rāda pasaules pieredze, tad pakalpojumu sniegšana elektroniskiem līdzekļiem, dokumentu aprites elektronizācija, modernās klientu apkalpošanas metožu izmantošana, Interneta izmantošana iepirkumu procesā, kā arī citi e-pārvaldei raksturīgi risinājumi nodrošina būtisku valsts pārvaldes darbības efektivitātes pieaugumu.
Veiksmīgai e-pārvaldes attīstībai būtu nepieciešams arī aktīvāks un atklātāks dialogs ar sabiedrību, e-pārvalde vienlaikus ir instruments, kā to nodrošināt. Nākotnē tas varētu mainīt arī demokrātijas procesus, paaugstinot iedzīvotāju līdzdalību valsts pārvaldē.
…