Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:253104
 
Evaluation:
Published: 24.03.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Skolas vadības sistēma    4
  Skolas pamatuzdevums    5
  Skolotāju un skolēnu savstarpējās attiecības    6
  Labs skolotājs    7
  Mācību metožu efektivitāte    8
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

“Skolas vadītājam ir jāapzinās, ka, veidojot efektīvu kopējo skolas vadības sistēmu, ir nepieciešams noteikt tās mērķus, uzdevumus, funkcijas, tiesības, pienākumus, atgriezenisko saikņu un kontroles sistēmu, kā arī izvēlētajai sistēmai ir jāatbilst izvirzīto mērķu un uzdevumu realizācijas programmai, prognozējot tās izaugsmes procesu.
Apkopojot vadītāja darbības virzienus un funkcijas, var nosacīti izdalīt šādas pamatfunkcijas attīstības pārdomātai veikšanai:
• būt vērstam uz attīstību;
• būt informētam par esošajām problēmām un aktualitātēm;
• būt informētam par iespējamiem risinājumiem;
• būt informētam par skolas gatavību veikt inovācijas kādā no posmiem vai kopumā;
• jāmāk veikt stratēģisko plānošanu un tās praktisko realizāciju;
• jāmāk, balstoties uz vispusīgas analīzes pamata, veikt tālāko plānošanu un uzdevumu izvirzīšanu;
• jāmāk ieinteresēt un pamatot par izvirzīto mērķu nepieciešamību
-pedagoģiskā procesa dalībniekus,
-saistītās institūcijas,
• aktīvi jāiesaista pedagoģiskā procesa dalībniekus attīstības programmu realizācijā un tālākā to izstrādāšanā;
• jāstimulē zinātniski pētnieciskā darbība.
Bet par pamatu visam ir jāliek vadītāja prasme organizēt kopējo darbu tā, lai visi dalībnieki justos atbildīgi par uzliktajiem pienākumiem un uzdevumiem, patstāvīgi veiktu sava darba analīzi un modelētu perspektīvos attīstības virzienus kopējo skolas mērķu kontekstā. [4; 75-76]
Skolas mērķis varētu būt: veicināt katra skolēna kā unikālas esamības pašattīstību, palīdzot iepazīt Labo, Skaisto un Patieso un palīdzot attīstīt katram bērnam personisko nepieciešamību vairot tos sevī un Pasaulē. Tāpēc katrs bērns ir pietiekami labs, lai to izglītotu, bet ne visi var mācīties vienādi, taču katram jāsasniedz savs šī brīža potenciāls. [1; 64]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register