Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:900223
 
Evaluation:
Published: 08.05.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Izglītības politikas veidošanās gaita    3
2.  Eiropas Savienības Izglītības politika    5
2.1.  Profesionālā atzīšana    7
2.2.  Augstākās izglītības finansēšana Eiropā    9
3.  ES Izglītības programmas    10
3.1.  Programma “Tempus”    10
3.2.  Programma “Socrates”    10
3.3.  Programma “Leonardo da Vinci”    13
3.4.  Programma “Jaunatne”    14
3.5.  EURYDICE - Eiropas izglītības informācijas tīkls    14
4.  Eiropas Savienības izglītības politika un Latvija    16
4.1.  ES izglītības programmas un Latvija    18
  Secinājumi    19
  Literatūras saraksts    20
Extract

Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā (ES) Latvijas pilsoņiem, tāpat kā visiem ES pilsoņiem, būs tiesības studēt un mācīties jebkurā ES dalībvalstī. Dalība ES pavērs plašākas izglītības iespējas, tiks nodrošināta diplomu un kvalifikācijas savstarpēja atzīšana, nebūs vairs jākārto mācību vīzas, kā rezultātā Latvijas studentiem būs vieglāk doties studēt uz citām Eiropas valstīm.
Tā kā mēs vēl esam tikai studentes, mums likās interesanti noskaidrot, kādas iespējas mums varētu rasties, Latvijai pievienojoties Eiropas Savienībai. Tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc mēs izvēlējāmies referāta tēmu par izglītību.
Mūsu referāta mērķis bija iepazīties ar Eiropas Savienības izglītības sistēmu un tās piedāvātajām programmām, kā arī mēs mēģinājām noskaidrot, kas mainīsies Latvijas izglītības politikā, pievienojoties ES. Referātā ir izveidotas četras nodaļas, kurās ir ietverti apraksti par Eiropas Savienības izglītības politikas veidošanās gaitu, par ES piedāvātajām izglītības programmām, par pašu izglītības politiku kā tādu, kā arī mēs apskatījām šīs politikas ietekmi uz Latviju – kādi būtu zaudējumi un ieguvumi.
1957.gadā nodibinātās Eiropas Ekonomiskās kopienas uzdevumos sākotnēji nebija paredzēta Eiropas izglītības tiesību veidošana. Saskaņā ar Eiropas Justīcijas tiesas pastāvošo jurisdikciju tika nolemts, ka Kopienai nepieder vispārēja kompetence izglītības jautājumos. Neskatoties uz to, EEK līgumā iekļautajiem nosacījumiem bija liela nozīme dalībvalstu izglītības jomā.
Attīstoties Eiropas iekšējam tirgum un brīvai darba spēka kustībai, sadarbība izglītībā kļuva neizbēgama. Sākotnēji līgumos tika pieminēta tikai nepieciešamība izvirzīt vispārējus pamatprincipus kopīgas politikas īstenošanā profesionālās izglītības jomā. Tika īstenotas vairākas programmas izglītības un profesionālās apmācības jomā (Erasmus, Comett, Lingua, Petra), taču tās neaptvēra visus izglītības līmeņus un visu veida izglītības iestādes.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register