Austrija ir Eiropas Savienības dalībvalsts un arī viena no ekonomiski attīstītākajām Eiropas valstīm. Starp Latviju un Austriju ir tradicionāli laba, daudzpusīga sadarbība, kā arī savstarpēji ieinteresēts politiskais dialogs. Aktīva sadarbība notiek ar Austrijas federālajām zemēm gan ekonomikas, gan kultūras, izglītības un zinātnes jomā.
Darba mērķis ir padziļināt zināšanas priekšmetā „Reģionu attīstības sociālekonomiskā analīze, plānošana un organizēšana” , iegūstot datus par Austrijas eksporta un importa rādītājiem un salīdzinot tos ar Latvijas rādītājiem.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai, kursa darbā veicamie uzdevumi ir:
1.Raksturot starptautisko tirdzniecību ietekmējošos faktorus;
2.Izpētīt Latvijas un Austrijas eksportu un importu;
3.Iegūt statistiskos datus par eksportu un importu, izmantojot CSP un Eurostat datu bāzi ;
4.Veikt iegūtās informācijas apstrādi un datu analīzi;
5.Analizēt Latvijas un Austrijas ekonomisko sadarbību;
6.Veikt secinājumus un izteikt priekšlikumus,balstoties uz iegūto datu apstrādes un informācijas analīzes rezultātiem.
1.Starpvalstu ekonomiskās attiecības
1.1. Eksportu un importu ietekmējošie faktori
Ekonomika ir atvērta sistēma. Katras valsts ekonomika ir saistīta ar pārējām valstīm, tās ir sarežģītu starptautisku tirdzniecisku un finansiālu attiecību tīkls. Ekonomisko attiecību kopumu, kas veidojas valstu starpā, sauc par starptautisko ekonomisko attiecību sistēmu. Tā sevī iekļauj preču, pakalpojumu un kapitāla eksportu un importu, starptautiskas valūtas attiecības, kā arī darbaspēka kustību no vienas valsts uz otru.[ 3., 274. lpp]
Mūsdienās starptautiska tirdzniecība ir kļuvusi par gandrīz visu pasaules valstu ikdienas rūpi. Ja apskatām savu garderobi, tad varam konstatēt, ka tur atrodamas dažādu kontinentu valstīs ražotas mantas. Rīgas ielās ripo automašīnas, kas ražotas tālajā Japānā, Amerikā, Vācijā un citas valstīs. Latvijā vairākums uzņēmumu, lai ražotu gala preces, iepērk izejvielas, materiālus, iekārts ārvalstīs. Raksturojot starptautisko tirdzniecību, ir jāņem vērā daži svarīgi aspekti. Pirmkārt, ļoti bieži ar to saprot tikai redzamu un taustāmo lietu iegādi, piemēram, datorus, mēbeles, pārtiku, veļas mazgājamās mašīnas un citas preces. Taču mūsdienas starptautiskās tirdzniecības apritē ir informācija, apdrošināšana, konsultācijas, preču pārvadājumi, tūrisms un citas aktivitātes, kas nav tiešā nozīme preces, bet izpaužas kā pakalpojumi. Tādējādi starptautiskā tirdzniecība ietver kā preču, tā arī pakalpojumu tirgu. Bet plašākā nozīmē ar starptautisko tirdzniecību jāsaprot arī finansu kapitāla un darba tirgus. Otrkārt, ar starptautisko tirdzniecību ir saistīti divi jēdzieni, kuru būtība mums ir jāizprot. Tie ir eksports un imports.…