Latvijas iekšējais tirgus ir šaurs un iedzīvotāju salīdzinoši zemā pirktspēja un preču imports to vēl vairāk sašaurina. Lai investoriem būtu motivācija investēt Latvijas mikrouzņēmumos un mazajos uzņēmumos, galvenā uzmanība jāpievērš eksportpreču ražošanai [11.,330.]. Tomēr, lai Latvijas produkts veiksmīgi iekarotu, gūtu atpazīstamību un būtu konkurētspējīgs ārvalstu tirgos, jāiegulda lieli naudas līdzekļi mārketinga aktivitātēs, kas visbiežāk mazajiem uzņēmumiem arī ir lielākais šķērslis. Valstī ir izstrādāts pakalpojumu klāsts un atbalsta programmas, lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību, kas ir tieši orientēta uz mazo un mikrouzņēmumu eksporta attīstību. Atkarībā no uzņēmuma lieluma, ir atšķirīgas problēmas saistībā ar eksporta veicināšanu un attīstību, tāpēc būtiski ir analizēt atsevišķi mazo un mikrouzņēmumu problemātiku un specifiskās situācijas [13.,5.].
Pētījuma mērķis ir apkopot un analizēt informāciju par eksportu veicinošām atbalsta programmām Latvijas mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem.
Lai sasniegtu mērķi, izvirzīti šādi darba uzdevumi:
1) Veikt teorētisko aprakstu par eksportu un tā nozīmi Latvijas tautsaimniecības attīstībā;
2) Analizēt mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu nozīmi Latvijas ekonomikā;
3) Apkopot un analizēt informāciju par valsts atbalsta programmām eksporta veicināšanai;
4) Izpētīt nozīmīgākos eksporta attīstības kavējošos faktorus maziem un mikrouzņēmumiem;
5) Apkopot veiksmīgākos Latvijas mazo un mikrouzņēmumu panākumus ārvalstu tirgū, kas sasniegti, izmantojot valsts atbalsta programmu sniegto palīdzību.