Pēdējā laikā ir izplatījies uzskats, ka cilvēki ir ļoti stipri un nevīžīgi piesārņojuši dabu kā rezultātā radusies globālā sasilšana. Manuprāt, lielai daļai ir zināms, ka lielu daļu šī piesārņojuma rada tieši mašīnu izplūdes gāze. Tieši mašīnas ar benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem rada šo lielo piesārņojumu.
Pēdējā laikā ir arī izplatījušās šaubas par to, uz cik ilgu laiku pietiks naftas. Zinātnieki uztraucas, ka tā varētu izsīkt pēc kādiem 50 gadiem. Un tad rodas jautājums: „Kā mēs darbināsim mašīnas un pārvietosimies?”
Tieši šo divu iemeslu dēļ pēdējā laikā ir ļoti izplatījusies ideja par „zaļajām mašīnām”, jeb mašīnām ar elektrodzinējiem, kā arī par vilcieniem tramvajiem un trolejbusiem ar elektrodzinējiem. Bet kādas tad tomēr ir šo „zaļo mašīnu” izmaksas un ko tas prasītu Latvijai, ja mēs gribētu to visu ieviest? Šo lietu es tieši vēlētos uzzināt šajā darbā un saprast vai tas ir reāli vai nē.
ZPD mērķis: salīdzināt vairākus ar elektrību darbojošos transportlīdzekļus un aprakstīt to darbības un uzbūves efektivitāšti.
ZPD hipotēze: tramvaji Latvijā ir efektīvāki un lētāki nekā trolejbusi Latvijā.
Šī darba uzdevumi:
• Salīdzināt šo transportlīdzekļu darbības principus un lietderību
• Atrast pašu efektīvāko transportlīdzekli ar elektrodzinēju
Mērķu īstenošanai tiks izmantotas teorētiskās metodes, lai iepazītos ar teorētisko literatūru, kā arī datu analīze, lai pārbaudītu darba hipotēzi.…