Apkalpošanas sfērā ir augsts dzīvā darba patēriņa īpatsvars, tāpēc šīs sfēras darba rezultāti lielā mērā ir atkarīgi no tajā strādājošo profesionālajām un vispārējām zināšanām, viņu kultūras līmeņa, lietišķajām un politiskajām īpašībām.
Arī tirdzniecības kā apkalpošanas sfēras nozares uzdevums pašreizējā periodā ir paaugstināt apkalpošanas kvalitāti un kultūru, arvien pilnīgāk apmierināt pircēju vajadzības un samazināt patēriņa izmaksas.
Lai to nodrošinātu, tirdzniecības darbiniekiem ir nepieciešams, bez profesionālajām zināšanām specialitātē plašas zināšanas ēstētikā un psiholoģijā, un, jo sevišķi, prasme tās pielietot.
Estētikas un ētikas skaidrojums
Reizē ar valsts ekonomisko kāpumu un sabiedrības ražošanas efektivitātes paaugstināšanu ir jānodrošina sabiedrisko attiecību sistēmas pilnveidošana, vispusīga personības attīstība. Šī uzdevuma veikšanā svarīga nozīme ir sabiedrības estētiskai audzināšanai, estētiskās gaumes veidošanai.
Estētika ir zinātne par īstenības estētisko apgūšanu; mācība par skaisto, par mākslas attieksmi pret īstenību. Tā pētī mākslas un īstenības savstarpējās attieksmes, estētisko vērtību būtību un formas, vispārīgos daiļrades principus, likumus, pēc kuriem attīstās māksla kā īstenības estētiskās atspoguļošanas veids.
Uzvedības estētika. Skaists cilvēks ir tāds, kas ir apguvis labas uzvedības manieres un prot tās lietot gan sabiedriskās vietās, gan darbā, gan mājās, gan draugu pulkā. Labas uzvedības pamatā ir cieņa pret citiem cilvēkiem un viņu gaumi. …