-
Etiķete teātrī
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 5 |
1.1. | Etiķete teātrī | 5 |
1.1.1. | Uzvedība | 5 |
1.1.2. | Apģērbs | 9 |
2. | Pētījuma daļa | 13 |
2.1. | Anketēšanā piedalījušos respondentu īss raksturojums | 13 |
2.2. | Anketu apkopojums | 14 |
2.2.1. | Sievietes | 14 |
2.2.2. | Vīrieši | 16 |
2.2.3. | 14-26 gadi (jaunie) | 19 |
2.2.4. | 32-49 gadi (vidējais vecums) | 21 |
2.2.5. | 50-85 gadi (vecākā paaudze ) | 23 |
2.2.6. | Skolā aptaujātie 15-18 gadi | 26 |
2.3. | Novērojumi | 29 |
2.4. | Eksperiments 1 | 31 |
2.5. | Eksperiments 2 | 32 |
3. | Secinājumi | 34 |
4. | Anotācija | 35 |
5. | Annotation | 36 |
6. | Izmantotās literatūras saraksts | 37 |
Cilvēka ikdiena ir praktiska. Tik daudz darba, raižu un nostādītu merķu. Mūsu prāts tiek nemitīgi nodarbināts. Jau no seniem laikiem māksklai ir bijusi liela nozīme cilvēku dzīvē, lai arī no tās nav nekāda praktiska labuma – māksla neizguldīs un nepabaros. Arī Zuitiņš A.Eglīša darbā „Homo novus“ nonāca pie secinājuma, ka daudz tiek darīts tikai acu pamielošanai.
Teātra izrāde atbrīvo cilvēku no ierastās rutīnas – sniedz dvēselisku baudījumu. Tik skaisti mēs par to izsakāmies, bet vai vēljoprojām parādām cieņu, ejot uz teātri, uzpucējoties?
Kad bijām uz jauniešu izrādi „Medus garša“ Valmieras Drāmas teātrī, mūs pārsteidza skatītāju ikdienišķais ārējais izskats un, mūsuprāt, nekaunīgā uzvedība – tika skaļi komentēts un izsmiets aktieru tēlojums. Tajā brīdī nesapratām, vai redzama šāda attieksme pret teātra mākslu ir regulāri, vai tas bija izņēmums. Šādi radās doma izpētīt lietišķo etiķeti teātrī. Tā kā tuvākais teātris ir Valmierā, tad arī savu pētijumu veicām tieši tur. Ejot uz teātri, pirmā prasība ir nenokavēt. Labāk ierasties 10 – 15 minūtes ātrāk, lai mierīgi varētu noģērbties, sakārtoties, nopirkt un izlasīt programmu, atrast savu vietu [2] . Virsdrēbes, protams, atstājam garderobē, kur tās glabājas līdz izrādes beigām [1]. Ģērbtuvē vīrietis palīdz sievietei vai gados vecākam vīrietim novilkt mēteli un nodot to garderobistei [3]. Garderobes numuru viņš patur pie sevis, jo promejot viņam jārūpējas par mēteļa saņemšanu [4].
Sievietēm vajadzētu iegaumēt, ka teātros un citos publiskos pasākumos nepiedien visu klātbūtnē pūderēties, krāsoties, sukāt matus un kārtot apģērbu. Tas jādara šādiem nolūkiem atbilstošās telpās - tualetēs, mazgājamās telpās un citur - vai arī jāpaiet nomaļus. Vīrietim neklājas būt blakus sievietei, kad viņa sakārtojas, aplūkot viņas apģērbu, augumu un kājas [3].
Teātrī dažreiz lieto binokli, gan, protams, lai labāk redzētu, kas notiek uz skatuves, nevis nopētīt citus skatītājus [3]. Ļoti nepieklājīgi ir izmantot tālskati publikas nopētīšanai [2]. Programmu un tālskati jācenšas iegādāties pašam, nevis lūgt kaimiņiem. Binokli par nelielu iemaksu var saņemt pie teātra kontrolierēm vai garderobistēm [3]. …
Darbā ir aprakstīts gan vecāku gan jaunāku cilvēku uzvedība teātros, viņu apģērbs. tika veikts eksperiments un aptaujāti cilvēki
- Etiķete teātrī
- Japāņu etiķete
- Lietišķā etiķete Francijā un Krievijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Biznesa etiķete Baltijas valstīs
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Viduslaiku teātris
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Grieķu dramaturģija un teātris
Research Papers for secondary school5
Evaluated! -
Sengrieķu literatūra un teātris
Research Papers for secondary school30
Evaluated! -
Uzvedības standarti un etiķetes normas Somijā
Research Papers for secondary school6
Evaluated!