Kā jebkurā citā, arī izglītības sistēmā ir daudz vājo vietu. Jo visur, kur vien ir saskarsme ar cilvēku, ir arī kļūdas un problēmas. Līdzīgi kā citas valsts pārvaldes sfēras, arī izglītība Latvijā pārcieš krīzi un tas būtiski ietekmē skolotāja profesionalitāti un atbilstību ētikas normām. Aizvien mazāka uzmanība no valsts puses grauj skolotāja motivāciju strādāt pēc ētikas kodeksa, morāles un savas labākās sirdsapziņas.
Globālā krīze, kas ir ļoti izteikta Latvijā, nav vienīgais iemesls, kāpēc pēdējā laikā izglītībā ir tik daudz problēmu, it īpaši skolotāja darbā. Katra personība individuāli nosaka savu attieksmi pret amatu, skolēniem un kolēģiem, centību un profesionalitāti.
Šajā darbā es apskatīšu ētiku, morāli un skolotāja ētikas kodeksu no teorētiskās puses un ētikas problēmas skolotāja darbā, kā arī to risinājumus, no praktiskās puses. Lai pilnīgāk izprastu, kādas problēmas ir sastopamas, tiks sniegti skaidrojumi dažādiem jēdzieniem, kā arī definīcijas un citu autoru citāti.
Problēmu risinājumus centīšos rast pēc pašas pieredzes un skatu punkta. Praktiskajā daļā apskatītas tikai manas domas, kuras var atšķirties no vispārpieņemtiem problēmu risinājumiem.…