Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Etnisko pazīmju atpazīstamība restorānu interjeros-
Etnisko pazīmju atpazīstamība restorānu interjeros
Evaluated!Research Papers29 Marketing, Advertising, Art, Design, Architecture
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Interjeros visbiežāk izmantoto etnisko pazīmju elementi | 4 |
1.1. | Senās Japānas māksla | 4 |
1.2. | Francijas māksla 19.-20. gs | 6 |
1.3. | Senās Ķīnas māksla | 9 |
1.4. | Krievijas māksla 15.-16.gs | 13 |
Secinājumi | 16 | |
2. | Etnisko pazīmju atpazīstamības empīriskā izpēte | 18 |
2.1. | Pētījuma objektu un metožu raksturojums | 19 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 20 |
Secinājumi | 39 | |
Nobeigums | 40 | |
Literatūra | 41 |
Cilvēkam visu dzīvi visapkārt atrodas lietas, priekšmeti, kuri veido interjeru. Mēs it kā to neievērojam, bet tanī pašā laikā tas ir ļoti būtisks nosacījums cilvēku labsajūtai. Pastāv uzskats, ka interjers ir cilvēka vizītkarte, kas atspoguļo saimnieka gaumi , stilu. Caur interjeru cilvēki gan vēsturiski, gan mūsdienās mēdz pasvītrot savu sociālo stāvokli.
Pirms vairākiem gadsimtiem nebija tik lielas komunikācijas iespējas kā mūsdienās. Šis aspekts ir ļoti lielā mērā iespaidojis mūsdienu interjeru un ideju, ko cilvēks ar to pauž apkārtējiem. Agrāk interjera stili mainījās pa gadsimtiem, bet nu tie mainās pa sezonām. Ar katru gadu interjerā tiek ieviestas aizvien jaunas idejas un jauktas visdažādāko kultūru pazīmes un simboli. Tieši šī iemesla dēļ izvēlējos rakstīt par dažādu tautu vēsturisko stilu ietekmi uz mūsdienu interjeru. Rakstīšu par restorānu iekārtojumu, jo pēdējā gada laikā restorāni ar kādas konkrētas kultūras tematiku ir kļuvuši ļoti aktuāli.
Pētījuma objekts.
Par pētījuma objektiem esmu izvēlējusies restorānus, kuri savu interjeru aizguvuši no japāņu, ķīniešu, krievu un franču kultūras. Tie ir: “Planēta suši”, “Šan Duņ”, “Krievu sēta”, “Bella Epoque”.
Pētījuma priekšmets.
Tie būs divu grupu respondenti : 1) cilvēki ar māksliniecisko izglītību,
2) cilvēki, kuriem nav mākslinieciskās izglītības.
Mērķis.
Šī darba mērķis ir izpētīt kā cilvēki jūtas un kā uztver šos interjerus, vai atpazīst etniskās pazīmes. Vēlos izpētīt, kā dažādi cilvēki uztver interjera dizainu restorānos.
Pēdējos gados māksliniekiem, arhitektiem, lielai daļai dažādu valstu iedzīvotājiem parādījusies pastiprināta interese par Japānas mākslu, kultūru un īpaši par arhitektūru un dizainu. Eiropieši ne tikai cenšas uzzināt ko vairāk par Austrumu kultūru, bet arī mācas tās principus un filozofiju. Japāna ir Austrumu fenomens, kas 21. gadsimtā spēj apbrīnojami organiski iemiesot sevī gadsimtiem koptas un slīpētas kultūras tradīcijas, savdabīgi asimilēt Rietumu kultūras vaibstus. Valsts un kultūra, kuras saknes dziļi ietiecas pagātnē un dabas pirmatnībā, bet vienlaikus mērķtiecīgā patstāvībā pārliecinoši raugās tikai nākotnē.
Arī Latvijā rodas aizvien lielāka interese par Japānas kultūru. Manu uzmanību ir piesaistījis jaunais restorāns „Suši pasaule”, jo tas pārsteidz ar veiksmīgo interjeru. Šī restorāna tematika ir Japāna. Interjeristam ir izdevies izveidot telpas dizainu parādot Japānas kultūrai raksturīgākās iezīmes. Mākslinieks ir radījis mūsdienīgu interjeru ar spēcīgu senās Japānas mākslas ietekmi.
Tieksme pēc harmonijas ar dabu ir japāņu mākslas galvenā iezīme.[10.126] Japāņu arhitekti savas celtnes būvē tā, lai tās saplūstu ar apkārtējo vidi, lai apkārtne tās izceltu. Japāņa dārznieka mērķis ir reproducēt dabu miniatūrā. Amatnieks cenšas parādīt materiāla faktūru, pavārs - saglabāt produkta garšu un izskatu. Japāņu mākslas princips - "Neradi pats, bet atrod un atklāj!…
Pētījums - kursadarbs par etnisko īpatnību izpausmēm interjeros. Klientu attieksme pret eksotiskajiem interjeriem Rīgas restorānos. Japānas, Francijas, Ķīnas, Krievijas mākslas iezīmes, to raksturojums. Gan teorētiskā, gan empīriskā daļa.
-
Etnisko pazīmju atpazīstamība restorānu interjeros
Research Papers29 Marketing, Advertising, Art, Design, Architecture
-
Viesnīcu restorānu personāla loma pakalpojumu efektīvā pārdošanā
Research Papers26 Business, Tourism, Traveling, Marketing, Advertising
- Zīmols - atpazīstamības nodrošinājums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Viesnīcu restorānu personāla loma pakalpojumu efektīvā pārdošanā
Research Papers for university26
-
Zīmols - atpazīstamības nodrošinājums
Research Papers for university5
-
Angļu valodas semantiskā nozīme uzņēmumu zīmolu grafiskā dizaina atpazīstamībā un pieprasījuma veidošanā
Research Papers for university58
Evaluated! -
Vizuālā reklāma
Research Papers for university15
-
"Kipling" zīmola un tā komunikācijas izvērtējums Latvijas modes industrijā
Research Papers for university14