Daudziem mazajiem un vidējiem ražošanas uzņēmumiem Latvijā, kuru starpā valda ļoti sīva konkurence, ir jāatrod noieta tirgi savām precēm, ir regulāri jāiepērk izejvielas ražošanai un jāveic regulāri maksājumi, kas ir noteikti likumdošanā (nodokļi, darba algas, norēķini par pakalpojumiem). Lai piesaistīt klientus, viens no veidiem kā konkurences apstākļos to izdarīt, ir pagarināt klientiem rēķinu apmaksas termiņus, jo, lai uzņēmuma darbība neapstātos, rodas nepieciešamība pēc papildus finansējuma. Šādā situācijā, lai savlaicīgi norēķināties ar saviem piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem, kā viens no variantiem finanšu piesaistei varētu būt, piemēram, kredīts, bet rodas sarežģījumi, jo mazajiem un vidējiem uzņēmumiem tiek pieprasīta ķīla, garantijas vēstules, galvotāji vai cita veida nodrošinājumi, bet ja uzņēmumam nav ko ieķīlāt un nav galvotāju, bankai nav pamata piešķirt kredītu, jo tam nebūs seguma.[4,160,161] Kā otrs variants šādiem uzņēmumiem var būt bankas piešķirts overdrafts – summa, kuras robežās banka piešķir norēķinu konta īpašniekam kredītu virs kontā esošā līdzekļu atlikuma, taču šāds aizdevums ir nenodrošināts, šādu aizdevumu parasti piešķir uz laiku, ne ilgāku par 12 mēnešiem un tā dzēšanai tiek izmantoti visi naudas līdzekļi, kas ienāk norēķinu kontā, un par šāda veida naudas aizņemšanos bieži tiek aprēķināti lieli procenti.[4,226,227] Kā nākošais bankas aizdevuma variants varētu būt kredītlīnija, taču arī tai ir nepieciešams nodrošinājums.
Viens no piemērotākajiem uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu trūkuma risinājumiem ir faktorings.[5],[12] Tāpēc autors savā darbā apskatīs Latvijā par jau populāru kļuvušo finanšu instrumentu faktoringu. Darbam ir izvirzīti sekojoši mērķi:
1.izpētīt faktoringa būtību, pamatdarbību un klienta ieguvumu;
2.apskatīt kā faktorings darbojas, noskaidrot pozitīvās un negatīvās puses. …