Mūsu darba tēma ir ,,Fenoloģiskie pētījumi”. Mēs izvēlējāmies šo projekta tēmu Baltijas jūras projekta ietvaros. Tā kā Jelgavas 1. ģimnāzija jau 12 gadus piedalās starptautiskajā Baltijas jūras projektā, mēs iesaistījāmies fenoloģijas programmā un nolēmām izstrādāt teorētisko materiālu fenoloģijā, kā arī praktiskus pasākumus, kā iesaistīt jaunāko klašu skolēnus šajā programmā. Darba gaitā tiek izstrādāta anketa un sūtīta projekta koordinatoram Igaunijā. Skolā šo projektu mēs izmantosim apmācot jaunāko klašu skolēnus veikt pētījumus dabā un noformēt rezultātus.
Temata aktualitāte:
Katrs skolēns skolā mācās bioloģiju, tāpēc ļoti svarīgi paralēli teorētiskām zināšanām, iemācīties lasīt dabas kalendāru. Pilsētas bērni vispār nesaprot, kā var stundās gūtās zināšanas izmantot dabas vērojumos. Arī internetā par fenoloģiju gandrīz nav nekādas informācijas. Agrāk cilvēki visas dabas parādības prata iztulkot, paredzēt laika apstākļus, un to visu nodeva no paaudzes paaudzei. Mūsuprāt, šāda tēma varētu ne tikai aizraut dabas mīļotājus, bet būt arī noderīga un ieinteresēt jebkuru skolēnu, kas mācījies bioloģiju, kā arī popularizēt BJP jaunāko klašu skolēnu vidū..
Pētījuma objekts:
Augi, dzīvnieki un ar tiem saistītās parādības dažādos gadalaikos.
Pētījuma priekšmets:
Daba un dabas parādības.
Mērķi:
Sniegt informāciju par fenoloģiju
Raksturot dabas parādības dažādos gadalaikos
Aprakstīt galveno objektu bioloģiju, kuri sniegti BJP anketā.
Sagatavot lekciju jaunāko klašu skolēniem par fenoloģiju un BJP darbu mūsu skolā.
Hipotēze:
Darbā par fenoloģiju izvirzītās problēmas dos iespēju pilnveidot metodes, kas tiek izmantotas veicot šos pētījumus, kā arī popularizēt pētījumus dabā un piesaistīt pēc iespējas vairāk interesentu.
Darba uzdevumi:
Zinātniskās literatūras studēšana un analīze.
Praktiskie pētījumi pavasarī .
Lekcijas sagatavošana jaunāko klašu skolēniem.
Baltijas jūras projekta anketas aizpildīšana.…