Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:595433
 
Evaluation:
Published: 20.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pieminēšanas vērta arī ir izteiktā Harija un Mariannas dzīvokļa vannas istabas filmēšana no augšējā labā stūra nemainīgā rakursā – katrā epizodē, kas filmēta vannas istabā, varonis stāv pie izlietnes.
Tika izmantots arī uz pusēm sadalītais ekrāns, katrā daļā attēlojot vienu filmas varoni (piemēram, Harija un viņa mātes strīds filmas sākumā).
Būtiska ir arī Harija vīzija, kas attēlota gan filmas sākumā, gan nobeigumā, kurā uz tilta brīnišķīgas ainavas ieskauta, stāv Marianna.
Daudz izmantoti atkārtotie kadri, kuros attēlots narkotiku sagatavošanas un lietošanas process. Tie reprezentēti paātrinājumā.
Paātrinājumā attēlota arī varoņu rīcība pēc narkotiku lietošanas (piemēram, Sāra pēc tablešu iedzeršanas uzkopj māju, skatās televizoru; Harijs pēc marihuānas smēķēšanas sēž uz dīvāna, ilgu laiku neko nedarot, tomēr viņam narkotiku iespaidā šķiet, ka laiks aizritējis ātri). Vislielākais efekts ātro un vienam otru nomainošo kadru lietojumam ir filmas beigās. Pateicoties šim efektam, filma skatītājam piedāvā tās kulmināciju un emociju un izjūtu sprādzienu, ar kuru pēc noskatīšanās jātiek vien galā pašam.

NOBEIGUMS
„Requiem for a dream” manā skatījumā ir visveiksmīgākais antinarkomānijas kinematogrāfijas darbs, jo, atsakoties no dramatiskiem, sapostītu vēnu tēliem un to vietā piedāvājot ikdienišķu dzīvju atainojumu un sekas, kas piemīt iekšējo dēmonu priekšā kapitulējušam gribasspēkam, tas panāk krietni iespaidīgāku efektu.
Izvēloties attēlot četrus likteņus viena vietā, režisors pilnībā nodrošinās no garlaicības klātbūtnes draudiem un neuzkrītoši apmet cilpu ap skatītāja kaklu, ko filmas laikā savelk arvien ciešāk, neļaujot tam atrauties no ekrāna līdz pat filmas beigām.
Netradicionālie kadrējumi un rakursi, nemitīgi mainīgie tēli, pārsteidzoši vienkāršās un sev piemērojamās filmas varoņu īpašības un cilvēciskās vājības, izcili atbilstošais skaņu celiņš – tas viss šo filmu padara par īstu mākslas darbu, tomēr maģiskā veidā neļauj izzust arī reālisma izjūtai, pateicoties kurai filma pārliecinoši varētu ierindoties arī dokumentālā kino par narkomānijas tēmu plauktos.
„Requiem for a dream” sevī nes vienreizēju māksliniecisku un profesionālu meistarību teiciena „viss ģeniālais ir vienkāršs” manierē, rezultātā radot neaptveramu iekšēju sprādzienu un liekot skatītājam, gribot negribot, izgriezt visus savas personības apcirkņus uz āru.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register