Uzņēmējdarbības vide Latvijā pēdējā laikā sākusi stipri mainīties. No vienas puses, tā palēnām kļūst sakārtotāka, no otras puses, iezīmējas arvien lielāks konkurences pieaugums. Tirgus tiek piesātināts, un darboties kļūst arvien grūtāk, nedomājot par konkurenci, darbības aktivitāti un rentabilitāti. Arvien lielāku lomu iegūst uzņēmuma vadītāju zināšanas un kompetence. Vadītājiem ir jādomā ar ko uzņēmums īsti pelna naudu, kā varētu pelnīt vairāk, kāpēc netiek pelnīts pietiekami daudz, ko vajadzētu mainīt ikdienas darbā, varbūt jāizvēlas citi produkti, citi tirgi un pakalpojumi ?
Lai uzņēmums varētu domāt par nākotni ir nepieciešama esošās situācijas analīze. Tajā ietilpst gan finansu analīze, gan uzņēmuma saimnieciskās darbības stipro un vājo pušu, iespēju un draudu analīze.
Finansu rādītāji principā atspoguļo uzņēmuma darbību. Pēc finansu analīzes, izmantojot uzņēmuma stipro un vājo pušu analīzi, iespējams formulēt konkrētus mērķus, kas vērsti uz konstatēto trūkumu novēršanu vai priekšrocību izcelšanu, un ceļus šo mērķu praktiskai sasniegšanai.…