1. Finansu uzskaites un uzņēmuma darbības raksturojums
1.1. Finansu uzskaite uzņēmumā
Lai pareizi un efektīvi organizētu saimniecisko darbību uzņēmumā, ir nepieciešama precīza finansu uzskaites organizācija, kura tiek izmantota, sastādot finansu plānus nākamajam periodam un izmantota pašreizējā perioda saimnieciskā darbības analīzei un pilnveidošanai. Ikvienam uzņēmējam ir svarīgi zināt, cik maksātspējīgs ir uzņēmums, beidzot noteiktu laika periodu, kā varētu savlaicīgi uzlabot šo situāciju.
Uzņēmuma pārvalde aizsākas ar informācijas saņemšanu, uztveri, analīzi, un lēmumu pieņemšanu uz informācijas bāzes. Lēmumu izpildes kontrole iespējama uz attiecīgas informācijas pamata. Svarīga uzņēmuma vadītājiem ir ne tikai informācija par savu uzņēmumu, bet arī par sadarbības partneru uzņēmumiem. Informāciju var saņemt tieši no speciāliem informatīvajiem dienestiem, svarīgākais no tiem ir grāmatvedība. Patreiz tā ir vienīgais dokumentāri pamatotais un sistemātiski nodrošinātais ekonomiskās. Informācijas piegādātājs par organizācijas mantas un resursu faktisko esamību un izmantošanu, par darbības saimnieciskajiem procesiem un rezultātiem, par parādsaistībām aprēķiniem un pretenzijām. Grāmatvedība tiek iedalīta finansu un pārvaldes grāmatvedībā, turklāt finansu grāmatvedībā pakāpeniski tiek izdalīta arī pārvaldes funkcija.(1.1. attēls)
…