Research Papers
Art, History and Culture
Sport, Fitness
Fiziskās aktivitātes nozīme vai fiziskās aktivitātes nepi...-
Fiziskās aktivitātes nozīme vai fiziskās aktivitātes nepieciešamība
Research Papers62 Sport, Fitness, Pedagogy, Anatomy, Medicine and Hygiene
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievada daļa | |
2. | Kā sabiedrība laikmetu lokos vērtēja fizisko audzināšanu cilvēka personības tapšanas procesā | |
2.1. | Mezopotāmija- civilizācijas šūpulis | |
2.2. | Šumeru pilsētvalstis | |
2.3. | Senā Ēģipte | |
2.4. | Senā Indija | |
2.5. | Senā Ķīna | |
2.6. | Fiziskā audzināšana senajā Grieķijā | |
2.7. | Reliģijas un ķermeņa kultūras savstarpējās attiecības viduslaikos | |
2.8. | Fiziskā audzināšana bruņinieku izglītības sistēmā | |
2.9. | Renesanse (14.-16.gs.) | |
2.10. | LATVIJĀ | |
3. | Fizisko aktivitāšu bioloģiskais pamatojums | |
3.1. | Enerģētiskā vielmaiņa muskuļu darbā. Enerģētiskās apgādes veidi | |
3.2. | Mazkustības ietekme uz cilvēka organismu | |
3.3. | Izmaiņas organismā vecuma ietekmē | |
4. | Fiziskā audzināšana un bērna (skolēna) personība | |
5. | Personības raksturojums saistībā ar fiziskajām aktivitātēm | |
6. | Kāpēc skolā nepieciešamas sporta stundas | |
6.1. | Fiziskās audzināšanas principi skolā | |
6.2. | Kā skolēni vērtē fiziskās aktivitātes skolā (aptaujas dati) | |
7. | Sporta uztura pamatprincipi | |
7.1. | Sporta uztura likumsakarības | |
7.2. | Ūdens, ūdens un vēlreiz ūdens | |
7.3. | Ogļhidrātu kompleksi | |
7.4. | Maz tauku | |
7.4.1. | Neaizvietojamās taukskābes | |
7.5. | Olbaltumvielas | |
7.6. | Cukurs un sāls | |
7.6.1. | Sāls un izturības sporta veidi | |
7.7. | Uztura daudzpusība | |
7.8. | Uztura bagātinātāji | |
8. | Atļautais un aizliegtais sportā | |
8.1. | Cilvēka fizisko iespēju robežas | |
8.2. | Sportā atļautie preparāti | |
8.3. | Vitamīni | |
8.4. | Dopings | |
8.4.1. | Dopings sportā | |
8.4.2. | Kas ir dopings? |
Mūsdienu cilvēki jeb saprātīgie cilvēki radās vismaz pirms 100 000 gadiem. Un daba šos cilvēkus radīja kustībai. Pirmos 90 000 gadus mēs- cilvēki- apgādājām sevi, medījot un vācot barību. Mēs uzbrukām un bēgām, mēs gājām, lēcām, cēlām, nesām, rāpāmies un metām, mēs nemitīgi kustējāmies, lai izdzīvotu. Nākamos 10 000 gadus mēs dzīvojām, kopjot zemi, nodarbojoties ar amatniecību, mājsaimniecību, zvejošanu, medīšanu. Mūsu darbs smags, un ar to mēs galvenokārt gādājām sev pārtiku un patvērumu. Pēdējos simts gados tehnikas attīstība cilvēku dzīvi ir padarījusi ērtāku un vieglāku, bet viņu darbu ir specializējusi atsevišķās nozarēs. Daudziem cilvēkiem nekad neiznāk tieši saskarties ar pārtikas vai apģērbu ražošanu, viņi reti kad paši būvē sev mājas vai aizsargājas pret uzbrucējiem. Mūsdienu ērtā dzīve neprasa fizisku piepūli un spēku sasprindzināšanu. Taču tas ir ļoti slikti, tas kaitē mūsu veselībai un saīsina mūsu mūžu! Savā darbā es mēģināju pieradīt, ka bez fiziskās aktivitātes būt veselam nav iespējams.
Kas ir veselība? Parasti uzskata, ka veselība ir pretstats slimībai. Ja cilvēkam ir paaugstināta temperatūra, iesnas, klepus, tad saka, ka šis cilvēks ir slims. Kad šīs parādības izzūd, viņš atkal ir vesels. Bet šādi veseli cilvēki var ļoti atšķirties cits no cita. Dažs saaukstējas ļoti bieži, cits turpretī gandrīz nekad. Ir berni, kuri var mierīgi ēst jebkuru ēdienu jeb, kā tautā saka, „rīt pat akmeņus”, bet ir berni, kuriem spēcīgāks ēdiens rada sāpes aknu rajonā, dedzināšanu kuņģī vaicitas sūdzības. Viens spēj darīt jebkuru smagu fizisku darbu un nākamajā dienā justies lieliski, bet cits pēc tāda paša darba jūtas pilnīgi salauzts. Tātad veselība var būt gan labāka, gan sliktāka. Lai cilvēkam būtu laba veselība, viņam ir jāievēro pareizs dzīves režīms. Savukārt viena no šī režīma būtiskajām sastāvdaļām ir pietiekama fiziskā aktivitāte. Bet, tā kā vairums Latvijas skolēnu, it īpaši pilsētās dzīvojoši, ikdienā nestrādā gandrīz nekādu fizisku darbu un maz staigā kājām, trūkstošā fiziskā aktivitāte viņiem ir jāatgūst sporta nodarbībās.…
Projekta darbs, kas veltīts veselības veicināšanai skolā.
-
Fiziskās aktivitātes nozīme vai fiziskās aktivitātes nepieciešamība
Research Papers62 Sport, Fitness, Pedagogy, Anatomy, Medicine and Hygiene
-
Fizisko aktivitāšu nepieciešamība
Research Papers27 Anatomy, Medicine and Hygiene, Sport, Fitness
-
Fizisko aktivitāšu nozīme mūsu dzīvē
Research Papers6 Sport, Fitness, Anatomy, Medicine and Hygiene
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Fiziskās audzināšanas līdzekļi un metodes
Research Papers for secondary school8
-
Audzināšanas nozīme cilvēka dzīvē
Research Papers for secondary school6
-
Emociju un pārdzīvojumu nozīme daiļradē
Research Papers for secondary school3
-
Fiziskās aktivitātes bērna veselībai
Research Papers for secondary school3
-
Fizisko aktivitāšu nozīme mūsu dzīvē
Research Papers for secondary school6