Research Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Fiziskās attīstības un stājas problēmas 11-15 gadus vecie...-
Fiziskās attīstības un stājas problēmas 11-15 gadus veciem skolēniem
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Pusaudžu vecumposma īpatnības | 5 |
1.1. | Augšanas un attīstības likumsakarības | 5 |
1.2. | Sociālā attīstība | 6 |
1.3. | Fiziskā attīstība | 8 |
2. | Veselības būtība un tās saistība ar stāju | 9 |
2.1. | Veselības būtība | 10 |
2.2. | Stāja | 10 |
3. | EUROFIT metode. Medicīniskās tehnoloģijas metodes | 12 |
4. | Praktiskais pētījums par fizisko attīstību un stājas problēmām 11-15 gadus veciem skolēniem | 19 |
4.1. | EUROFIT metodes rezultātu analīze | 19 |
4.2. | Aptaujas anketu analīze | 23 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotie informācija avoti | 29 | |
Pielikums | 30 |
Ievads
Darba tēma: Fiziskās attīstības un stājas problēmas 11 – 15 gadus veciem skolēniem.
Šī problēma ir ļoti aktuāla, jo ir konstatēts, ka skolēniem Latvijā ir ļoti slikta stāja un zema fiziskā sagatavotība.
Darba mērķis: Iepazīties un noskaidrot, kādēļ 11 – 15 gadus veciem skolēniem ir tik zema fiziskā sagatavotība un slikta stāja.
Darba uzdevumi:
1.Iepazīties ar pusaudžu fizisko attīstību literatūras avotos.
2.Iepazīties ar stājas problēmas, tās ietekmi uz veselību.
3.Pētīt Priekuļu vidusskolas 11-15 gadus vecu skolēnu fizisko attīstību pēc EUROFIT rezultātiem.
4.Pētīt Priekuļu vidusskolas 11-15 gadus vecu skolēnu stājas pēc EUROFIT rezultātiem.
5.Apkopot Priekuļu vidusskolas 11-15 gadus vecu skolēnu attieksmi pret fiziskām aktivitātēm un savu stāju.
Hipotēze: Pazeminoties skolēnu fiziskai sagatavotībai pasliktinās arī pusaudžu stāja.
Darbā izmantotās metodes:
1.Teorētiskā – literatūras analīze.
2.Empīriskā – aptauja, statistisko datu analīze.
3.Matemātiskās statistikas datu apstrāde – procentuālie aprēķini, diagrammas.
1.2.Sociālā attīstība
Fizisko attīstību iezīmē iedzimtība, bet sociālie apstākļi nosaka, vai iedzimtības potenciālās iespējas attīstīsies pilnīgi vai nē. Tātad ārējie apstākļi koriģē šīs iekšējās – iedzimtības programmas. Pie šiem regulējošiem apstākļiem pieder: uzturs, klimats, dzīves apstākļi.[10]
Diētas un barošanās nozīmību bērnu attīstībā atzīmē daudz autoru.[17] Nepilnvērtīgas barības dēļ bērni atpaliek fiziskā attīstībā. Uzturam jābūt pareizi sabalansētam. Bērniem, kuri pārsvarā pārtiek no uzkodām veidojas virsmasa, kuras veidošanās turīgajā pasaulē šobrīd izraisa lielas problēmas.
Slikti sociālie apstākļi negatīvi ietekmē bērnu un pusaudžu attīstību.[4]
Latvijā pēdējos gados stipri pasliktinājušies sociālie apstākļos, un uzskata, ka šobrīd 90% bērnu dzīvo apstākļos zem iztikas minimuma.[4]…
1. Pusaudžu vecumposma īpatnības Pusaudžu vecumposms ir ļoti nozīmīgs cilvēka garīgajā un fiziskajā nobriešanā. Pusaudžu periods veido pāreju no bērnības uz jauniešu periodu un ilgst no 11 – 15 gadiem. Šī perioda īpašā nozīme ir saistīta ar bērna pubertāti un sociālo attīstību, kā arī identitātes un pašvērtējuma meklēšanu un nostiprināšanos. Izveidojas personības pamatiezīmes un kvalitātes, kā arī atklājas ietekmes emocionālajā, kognitīvajā un sociālajā sfērā. Lielākā vai mazākā mērā pusaudzi raksturo negatīvisms, opozīcija, nepakļaušanās un „lomu” sajukums. Pusaudžu periodu (pēc Mišela Kle) var sadalīt četrās attīstības zonās – pubertatīvā attīstība, kognitīvā attīstība, socializācijas reorganizācija un identitātes veidošanās. Dažādu slimību epidēmijas aiztur bērnu normālu attīstību. Stress, emocionālās problēmas traucē bērnu un pusaudžu attīstību. Fizisko attīstību aizkavē arī slikti paradumi: alkoholisko dzērienu, narkotisko vielu lietošana, smēķēšana. 1.1. Augšanas un attīstības likumsakarības Cilvēka fiziskā attīstība sākas no embrionālā perioda, turpinās pēc dzimšanas visu mūžu ar to starpību, ka mūža sākumā tā ir pozitīva, bet beigās – regresīva. Tādēļ to iedala trijos periodos: evolūcijas, stabilajā un involūcijas. Evolūcijas periods ilgst no jaunpiedzimušā līdz pieaugušajam. Aug ķermeņa masa, notiek visu ķermeņa izmēru palielināšanās līdz sasniedz savu galējo lielumu. Ķermeņa masas palielināšanās ar jaunu šūnu veidošanos ir augšanas pamatā. Stabilais etaps ir brieduma gadi, kad šūnu sabrukšana un jaunveidošanās līdzsvarojas. Ķermeņa masa un izmēri, kā arī to funkcionālās spējas, ir relatīvi nemainīgi.[2] Involūcijas periodā sākas novecošanās, kur ir sabrukšanas procesi, masas un izmēru samazināšanās. Augšanā un attīstībā ir zināmas likumsakarības: endogenitāte, cikliskums, pakāpeniskums, neatgriezeniskums, sinhronisms.[1] Endogenitāte rāda, ka augšanu un attīstību nosaka organisma iekšējie faktori – iedzimtība.[1] Cikliskums nozīmē, ka augšana un attīstība nav vienmērīga, bet aktivitātes periodi nomainās ar lēnāku augšanu vai attīstību. Aktivitātes periodi ir pirmais dzīvības gads, 6 – 7 gadu vecums un 13 – 14 gadu vecums jeb tā sauktais „pubertātes lēciens”.[1] Pakāpeniskums norāda, ka cilvēka attīstībā viens pēc otra seko noteikti, visiem cilvēkiem vienādi periodi, kuriem nevar ne „pārlēkt”, ne tos izlaist.[1] Neatgriezeniskums rāda augšanas un novecošanās vienvirzību. Cilvēks nevar kļūt jaunāks.[1]
- Fiziskās attīstības un stājas problēmas 11-15 gadus veciem skolēniem
-
Nedzirdīgo problēmas Latvijā
Research Papers31 Anatomy, Medicine and Hygiene, Pedagogy, Psychology
- Uzņēmuma SIA "Mēmais šovs" uzņēmējdarbības analīze un attīstības perspektīvas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nedzirdīgo problēmas Latvijā
Research Papers for secondary school31
-
Uzņēmuma SIA "Mēmais šovs" uzņēmējdarbības analīze un attīstības perspektīvas
Research Papers for secondary school7
-
Bērna attīstības ietekmējošie faktori grūtniecības laikā
Research Papers for secondary school20
-
Ētiskās problēmas iestādes tēla veidošanā
Research Papers for secondary school8
-
Saskarsmes problēmas pubertātes periodā, to izvērtēšana
Research Papers for secondary school13