Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:125655
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Vecuma īpatnību ievērošana    4
  Atšķirība starp sportistiem un fiziski vājiem cilvēkiem    5
  Vingrinājumi    6
1.  Spēka vingrinājumi    6
2.  Izturības vingrinājumi    6
3.  Lokanības vingrinājumi    6
  Nervu sistēma    7
1.  Nervu sistēmas funkcionālās spējas    7
2.  Kustības jušanu sistēma    7
3.  Gribas attīstīšana    8
  Elpošanas orgānu sistēma    8
1.  Elpceļi    8
2.  Plaušas    8
3.  Ieelpa un izelpa    9
4.  Plaušu dzīvības tilpums    9
5.  Organisma apgāde ar skābekli    9
6.  Elpošana fizisko vingrinājumu laikā    10
  Asinsrites sistēma    10
1.  Sirds    10
2.  Sirdsdarbība    11
3.  Sirds asins apgāde    11
4.  Muskuļu asins apgāde    12
  Sporta nozīme cilvēka dzīvē    13
1.  Veselības jautājumi – liekais svars    13
2.  Fiziskās izglītības vispārējas pamatievirzes    14
  Pārslodze un ar to saistītas problēmas    16
1.  Veselības problēmas palielinās    18
2.  Sportisti bez ārsta uzraudzības    18
  Neatļautās vielas jeb dopings    22
  Secinājumi    23
  Izmantotā literatūra    25
Extract

Ievads
Šo tematu izvēlējos, jo pastāv uzskats, ka jaunieši bojā savu veselība pārāk lielu fizisko slodžu dēļ, kura atstāj negatīvu ietekmi uz cilvēka organismu. Šinī darbā vēlos apskatīt, kā fiziskā slodze ietekmē jauniešu veselību. Tēma ir aktuāla gan Latvijā, gan citur pasaulē, jo bieži tieši jaunieši ir tie, kuri bojā veselību pārak lielu slodžu dēļ.
Jauniešu veselības nostiprināšanā, fiziskās attīstības un sagatavotības veicināšanā izglītības programmās nozīmīga vieta ir atvēlēta sportam. Skolas laikā jauniešu organismā notiek būtiskas pārmaiņas, kuru kvalitāti ietekmē fiziskās aktivitātes, jo tās būtiski sekmē garīgo, fizisko un sociālo attīstību un pilnveidi. Kustību aktivitāšu un fiziskās sagatavotības pilnveidei ir jāpievērš lielāka uzmanība, jo tā paaugstina sabiedrības dzīves kvalitāti.
Mūsdienās fiziskā audzināšana ir vispārējās audzināšanas sastāvdaļa. Tās mērķis ir stiprināt cilvēka veselību un nodrošināt viņa pareizu fizisko attīstību. Integrējoties ar intelektuālo, tikumisko, estētisko, ekoloģisko un darbaudzināšanu, fiziskā audzināšana sekmē personības vispusīgu attīstību.(1;15)

Vecuma īpatnību ievērošana

Jauniešu personības attīstībā ir jāievēro zināmas likumsakarības. To ievērošana īpaši svarīgā mācību un audzināšanas darbā. Katram vecumposmam ir savas īpatnības, katram cilvēkam ir savas individuālās īpašības, ko nosaka iedzimtība, sociālie apstākļi un iepriekšējā audzināšana (pieredze).
Skolēna vecuma īpatnības izpaužas viņa ikdienas darbībā, attieksmē pret ārējo pasauli.
Saskaņā ar cilvēka attīstības īpatnībām pedagoģijā ir pieņemta šāda vecumposmu periodizācija, un katram vecumposmam atbilst savs stundu skaits, cik šinī vecumposmā atļauts trenēties:
• No dzimšanas līdz 3gadiem – mazbērna vecums;
• No 3 līdz 7 gadiem – pirmsskolas vecums; 2-5 h nedēļā
• No 7 līdz 11 gadiem – jaunākais skolas vecums; 9 h nedēļā
• No 11 līdz 15 – vidējais skolas vecums (pusaudžu vecums); 11 h nedēļā
• No 15 līdz 18 gadiem – vecākais skolas vecums vai agra jaunība; 14 -16 h nedēļā

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register