Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:341017
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sākumskolas bērnu fizioloģiskā attīstība    5
2.  Sākumskolas skolēnu fiziskās īpašības un to attīstība    8
2.1.  Izturība un tās attīstīšana    8
2.2.  Spēks un tā attīstīšana    9
2.3.  Ātrums un tā attīstīšana    10
2.4.  Veiklība un tās attīstīšana    11
2.5.  Lokanība un tās attīstīšana    12
3.  Rotaļu nozīmīgums bērnu attīstības procesā    14
4.  Sports un fiziskās aktivitātes sākumskolas periodā    16
4.1.  sporta stundās    16
4.2.  fizkultūras minūtēs un nodarbību starplaikos    18
4.3.  ārpusskolas nodarbībās    19
4.4.  ģimenē    20
5.  Fizisko īpašību attīstīšanas iespējas 1.klasē    22
  Nobeigums    24
  Izmantotās literatūras saraksts    26
  Pielikums    27
Extract

Fiziskā attīstība ir bērnu, pusaudžu un jauniešu veselības kritērijs, bet fiziskā aktivitāte šajā vecumā ir noteicošā jaunā organisma attīstībā.
Fizisko attīstību nosaka daudzi un dažādi faktori. Protams, ka primārā šeit ir iedzimtība, bet sociālie apstākļi nosaka, vai iedzimtības potenciālās iespējas attīstīsies pilnībā vai nē. Pie šiem regulējošiem apstākļiem pieder uzturs, klimats, dzīves apstākļi un fiziskās aktivitātes. Daļu no tiem nevar mainīt, piemēram, klimatu. Tomēr uz daļu no šiem fizisko attīstību limitējošiem faktoriem var apzināti iedarboties, regulējot to ietekmes jomu.
Bet lai nodrošinātu katram vecumam nepieciešamu atbilstošo fizisko attīstību, vajadzīgas fiziskās piepūles dažādu aktivitāšu veidā. Diemžēl pēdējo gadu laikā tās aizēno fiziskā pasivitāte.
Zinātniekiem jau sen vairs nav noslēpums, ka fiziski attīstītāki bērni aktīvāk piedalās mācību procesā, labāk apgūst mācību vielu, intensīvāk piedalās sabiedriskajā dzīvē. Vēlāk brieduma gados, tas pozitīvi ietekmē jebkura pilsoņa darbības efektivitāti. Jau senie romieši un grieķi vēl bez mūsdienu zinātniskajām metodēm bija konstatējuši: “Veselā miesā mājo vesels gars”. Tādēļ arī sākumskolā uz skolotājiem gulstas liela atbildība – organizēt un vadīt fiziskās aktivitātes tā, lai ar visiem fiziskās attīstības līdzekļiem piedalītos harmoniskas personības attīstīšanā.
Sākumskolas skolotāja vispārējās darbības mērķis ir veicināt jaunās paaudzes pārstāvju kā harmonisku personību attīstību, mācot, audzinot un veidojot dzīvei nepieciešamās iemaņas, attīstot gan fiziskās, gan garīgās īpašības, nostiprinot veselību, sagatavojot audzēkņus ikdienas darbam. Tomēr bērnu veidošanas un attīstības procesā ir jāpiedalās visiem sabiedrības pārstāvjiem. Par bērnu fizisko attīstību ir jārūpējas gan skolai, gan dažādu sporta veidu treneriem, gan arī ģimenei.
Jaunākajās klasēs bērnus no ilgām vienveidīgām statistiskām pozām un noguruma var pasargāt fizisko aktivitāšu pauzes, maksimāla nodarbību maiņa pašās stundās, pietiekama kustību aktivitāte starpbrīžos. Tieši jaunākajā skolas vecumā notiek visbūtiskākās kustību funkciju izmaiņas, jo morfoloģiski nobriest kustību analizatora centrālās struktūras. Šajā vecumposmā attīstās kustību ātrums, veiklība un lokanība. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register