-
Floristika
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Nedaudz vēstures | 4 |
1.1. | Pušķa rašanās | 4 |
2. | Floristika šodien | 5 |
2.1. | Veģetatīvais stils | 6 |
2.2. | Dekoratīvais stils | 6 |
2.3. | Forma-lineālais stils | 6 |
2.4. | Paralēlais stils | 6 |
3. | Kāzu pušķis | 7 |
3.1. | Kāzu pušķu veidošanas tehnika un palīglīdzekļi | 7 |
3.2. | Galvas rotājums līgavai | 8 |
4. | Mājas fitodizains | 9 |
4.1. | Viesistaba,guļamistaba,kabinets | 9 |
4.2. | Virtuve,priekštelpa,vannasistaba | 9 |
5. | Ziedu etiķete .Vai arī kā pareizi pasniegt pušķi | 10 |
5.1. | Par rožu nozīmi | 11 |
Nobeigums | 13 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 14 |
1.Nedaudz vēstures.
Katrā valstī ir sava vēsture, savas tradīcijas, sava gaume un dzīves pieredze, visbeidzot savi augi, tāpēc aranžējuma, kompozīcijas veidošanas māksla no ziediem un augiem var būt stipri atšķirīga, bet visur tā kalpo par lielisku līdzekli skaistākas un patīkamākās dzīves veidošanā. Cilvēks kopš seniem laikiem apzinājās lielu estētisku ziedu nozīmi un tiecās ieviest tos savā ikdienas dzīvē. Senajā Ēģiptē un Senajā Grieķijā ziedi bija neatņemama kultūras sastāvdaļa-ar tiem rotāja dievu svētnīcas, statujas, dekorēja kostīmus, gatavojoties nozīmīgām ceremonijām. No ziediem tika gatavotas smaržīgas vītnes un vainagi.
Slāvu tautām ziedi-precīzāk no tiem pītie vainagi-tika uzskatīti ne tikai par rotājumu, bet arī par rituālu elementiem – uz tiem tika zīlēts, laižot tos uz ūdens. Ja vainags piestās pie krasta, meitene šajā gadā satiks izredzēto līgavaini, ja peldēs tālāk-būs vientuļa ,ja reiz tas noslīks-viņu gaida nelaime. Vēlāk šī paraža kļuva par tradīciju svinot „ Ивана Купала ” svētkus, kad pieņemts bija pīt vainagus no divpadsmit zālēm. Tas fakts, ka vainagu pīšana tika veikta pēc noteiktiem likumiem, var uzskatīt par sākumu tam, ka radās floristika.
Tomēr par floristikas dzimteni tiek uzskatīta Japāna-valsts,
kurā ziedi un prasme sastādīt no tiem izsmalcinātas kompozīcijas, tiek uzskatītas par neatņemamu kultūras daļu.
Daudzus gadsimtus atpakaļ Kuoto budistu mūki iemācījās „atdzīvināt ziedus”, adot no tiem un pārējiem dabas materiāliem apbrīnojamas kompozīcijas.Ar šo tradīciju saistīta šāda leģenda.
Kādu dienu, pēc īpaši nežēlīga pērkona, kas izpostīja daudzus ziedošus dārzus, budistu mūki lūdza Budas žēlastību, pienesot pie Budas statujas salauztus ziedus un koku zarus. Mūki lūdza Budu augšāmcelt to, ko iznīcināja dabas stihija. Un drīzumā dārzi atlaba no postījuma-koki atkal deva augļus, uzplauka ziedi. Kopš tiem laikiem budistu mūki sāka speciāli uzstādīt efektīgas, asimetriskas kompozīcijas, kuras ieguva nosaukumu „jekebana” ,kas tulkojas kā „ziedu atdzīvināšana”.
Dažām pasaules tautām par rituāliem noderīgu tiek vērtēta tikai daļa zieda- ziedlapiņas vai pumpuri. Piemēram, D-Āzijas iedzīvotāji neatzīst ziedus uz stiebriem-viņi atdala pumpurus ,kuri pēc tam tiek pārdoti uz svaru. Puķu galviņas tiek saliktas piramīdās, tiek piestiprinātas pie tievām lentām, ar kurām tiek dekorētas telpas, kostīmi.
…
Floristika - tas ir zināms mākslas veids, pušķu,kompozīciju,panno,kolāžu un citu darbu radīšana no dažādiem dabas materiāliem(ziediem,lapām,zālēm,ogām,riekstiem,augļiem..utt.), kas var būt dzīvi,izžāvēti vai mākslīgi. Floristikas māksla-pušķu salikšanas māksla, cilvēka savas dzīves izpušķošana ar ziediem un augiem-viens no senākajiem mākslas veidiem.
- Džeksona Polloka dzīve un daiļrade
- Floristika
-
Ķirurģijas vēsture
Research Papers6 History, Culture, Anatomy, Medicine and Hygiene
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ķirurģijas vēsture
Research Papers for secondary school6
-
Džeksona Polloka dzīve un daiļrade
Research Papers for secondary school10
Evaluated! -
Otrais pasaules karš
Research Papers for secondary school18
-
Malaizija
Research Papers for secondary school9
Evaluated! -
Bizantijas viduslaiku kultūra - arhitektūra
Research Papers for secondary school4
Evaluated!