Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:965132
 
Evaluation:
Published: 15.08.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    7
1.  Gaisa drošība    8
1.1.  Gaisa drošības jēdziens un uzdevumi    8
1.2.  Gaisa drošības statistika    8
1.3.  Ekstremālas situācijas lidojuma laikā    9
1.3.1.  Svešo objektu nolūzis gabals    9
1.3.2.  Nepareiza informācija vai tas nepietiekamība    9
1.3.3.  Zibens    9
1.3.4.  Ledus un sniegs    10
1.3.5.  Dzinēja traucējums    10
1.3.6.  Gaisakuģa strukturāls traucējums    10
1.3.7.  Uguns    10
1.3.8.  Sadursme ar putnu    10
1.3.9.  Bojājums uz zemes    11
1.3.10.  Vulkāniskie pelni    11
1.3.11.  Cilvēka faktors un terorisms    11
1.3.12.  Elektromagnētiskā interference    11
1.3.13.  Startēšanas un nolaišanas joslas (SNJ) drošība    12
2.  Dzīvības nodrošinājuma sistēma    13
2.1.  DN sistēmas apraksts    13
2.2.  Evakuācijas sistēma    13
2.2.1.  Katapultējamais krēsls    13
2.2.2.  Zero-zero katapultējamais krēsls    14
2.2.3.  Izpletņi    14
2.2.4.  Komerclidmašīnu evakuācijas sistēma    15
2.2.4.1.  Avārijas izejas    15
2.2.4.2.  Avārijas trapi, trepes    16
2.2.4.3.  Avārijas apgaismojums    16
2.2.4.4.  PFI    18
2.2.5.  ES regulēšana    18
2.2.6.  Evakuācijas procedūra    19
2.2.7.  Pirmslidojuma drošības instruktāža    20
2.2.8.  Drošības instrukcija    21
3.  Evakuācijas sistēma piemēros    22
3.1.  Darbības avārijas situācijās    22
3.2.  Padomi veiksmīgai evakuācijai    24
4.  Izmantotas literatūras saraksts    25
5.  Interneta resursi    26
6.  Pielikumi (zīmējumi)    27
Extract

3. Evakuācijas sistēma piemēros
3.1. Darbības avārijas situācijās
Viena no vislielākām avārijas situāciju (tai skaitā evakuācijas) problēmām ir tas, ka cilvēks mēdz būt paralizēts, t.i. cilvēks nedara neko, lai glābt savu dzīvi un neizmanto vērtīgu laiku. Vairākos gadījumos aviācijas nelaimes gadījums nav nāvējošs, bet cilvēkam ir jārīkojas pēc iespējas ātrāk un pareizāk. Pirmslidojuma drošības instruktāža ir diezgan lietderīga, tomēr tā neizskaidro vairākas ļoti svarīgas detaļas, kas noteiktajā gadījumā ver kļūt par tādiem, kas glābs cilvēka dzīvi.
Tālāk seko sešas ļoti svarīgas detaļas, kas palīdzēs jebkuram lidojuma avārijas situācijā darboties ātri, precīzi un pareizi.
1. Avārijas situācija lidmašīnas kapteinis diez vai komunicēs ar pasažieriem, tātad, pasažieriem visas nepieciešamas darbības ir jāizpilda pašiem, negaidot komandas.
Piemērs: lidojuma laikā pēkšņi nostrādāja avārijas skābekļa sistēma. Tā kā lielāka pasažieru daļa pirmo reizi nokļūst tādā situācijā, jebkurā momentā var sākties panika. Diemžēl, statistiskie dati rāda, ka gandrīz neviens cilvēks negribētu uzvilkt skābekļa masku pirmais, jo tādējādi pārējie pasažieri varētu uzskatīt viņu par panikas cēlēju. Jāpiebilst, ka šajā gadījumā pilota komandas uzvilkt maskas noteikti nebūs.
2. Ja skābekļa maskas nostrādā lidojuma laikā, tas ir jāuzvelk bez aizkavēšanas, negaidot papildus instrukcijas vai komandas.
Piemēram, dekompresijas gadījumā, cilvēkam ir tikai 10 līdz 15 sekundēm, lai uzvilktu skābekļa masku, pretējā gadījumā pastāv nāves risks. Tieši tāpēc pirmslidojuma drošības instruktāžā pasažierus informē, ka lidojot kopā ar bērnu, vispirms skābekļa maska ir jāuzvelk pašam sev, un tikai pēc tam bērnam.
Pie dekompresijas var novest pat nepareizi funkcionējoša ventilācijas sistēma, tātad, ja pirms uzlidošanas pasažieri jūt, ka lidmašīnas salonā ir pārāk karsts/auksts, par to nekavējoties ir jāpaziņo lidmašīnas kapteinim.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register