Kas ir gaļas produkti? Uz šo jautājumu atbildi sniedz Padomes Direktīva
77/99/EEK no 1976.gada 21.decembra „gaļas produkti ir produkti, kas pilnībā vai daļēji gatavoti
no gaļas, kas apstrādāta, lai nodrošinātu noteiktu tās saglabāšanās pakāpi.”
Lai varētu izprast gaļas pārstrādes tirgu un tā tendences esmu uzstādījis darba mērķi: analizēt gaļas pārstrādes tirgus TOP 10 Latvijā laika posmā no 2000. gada līdz 2005.gadam. Par cik Latvija kopš 1990. gada strauji attīstījās prīvātais bizness, tad uz 2000. gadu bija izveidojusies situācija, ka gaļas pārstrādē darbojās ap 200 uzņēmumiem, kas parāda tikai to, ka šī nopzare uz to brīdi bija ļoti sadrumstalota un katram uzņēmumam bija tikai neliela tirgus daļa.
Par darba mērķi autors uzstādīja gaļas pārstrādes uzņēmumu TOP 10 Latvijā vēsturisko notikumu izpēti un darbības principu uz kuru pamata varētu vaikt gaļas pārstrādes tirgus TOP 10 analīzi un saskatīt nākotnes perspektīvas. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi ir uzstādīti sekojoši darba uzdevumi:
1.Gaļas pārstrādes vēsturiskā attīstība Latvijā;
2.Gaļas pārstrādes uzņēmumu TOP 10 veidošanās pamatprincipi
3. TOP 10 Gaļas pārstrādes uzņēmumu raksturojums;
4.TOP 10 gaļas pārstrādes uzņēmumu izmaiņas laika posmā no 2000.gada līdz 2005.gadam.
Atbilstoši darba mērķim un uzdevumiem ir veidota arī darba struktūra. Pirmā nodaļa ietver informāciju par vēsturisko gaļas pārstrādes attīstību Latvijā. Otrā nodaļa sniedz pārskatu par TOP 10 veidošanās pamatprincipiem un neuzskaitītām iespējām. Darba trešā nodaļa ir veltīta 2005. gada TOP 10 gaļas pārstrādes uzņēmumu īsam raksturojumam. Savukārt darba ceturtā nodaļa ir savā ziņā apjomīgākā, jo sevī ietver no 2000. gada līdz 2005. gadam izmaiņas pa gadiem TOP 10. Pēdējā nodaļā dodu savu raksturojumu iepējamajām attīstības tendencēm ne tikai gaļas parstrādes nozarē bet arī gaļas pārstrādes TOP 10 uzņēmumiem.
Darba izstrādes pamatā tika izmantoti elektroniskie (Interneta) resursi, jo analīze šādā griezumā Latvija ir pieejama, taču diemžēl ta maksā ļoti dārgi. To veikušas ir vairākas kompānijas, kā piemēram McCan-Erikson, Nillsen u.c., bet par cik šie pētījumi parasti tiek pasūtīti no konkrēta uzņēmuma, tad praktiski šo pētījumu var saņemt tikai konkrēta uzņēmuma vadība, pretējā gadījumā šādi pētījumi izmaksā līdz 100000 Ls. Tādēļ izmantoju tādus datus, kas plašai auditorijai nav pieejami, bet par cik autors pats strādā šai nozarē ir bijis iespējams piekļūt.
…