Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:846856
 
Evaluation:
Published: 23.09.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 127 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kopsavilkums    4
  Summary    5
  Sammanfattning    6
  Ievads    7
1.  Gastronomiskais tūrisms un tā izpausmes    8
1.1.  Cilvēku vajadzības    8
1.2.  Gastronomiskā tūrisma jēdziens    9
1.3.  Tūrisma ietekme uz tradicionālo virtuvi    9
1.4.  Gastronomiskais tūrisms kā ilgtspējīga tūrisma sastāvdaļa    11
1.5.  Gastronomiskā tūrisma produkta piedāvājums pasaulē    13
1.5.1.  Ārvalstu piedāvājums    13
1.5.2.  Slow Food kustība    16
1.5.3.  Ārvalstu tūrisma uzņēmumu piedāvājums    19
2.  Gastronomiskais tūrisms Latvijā un tā attīstība    28
2.1.  Tūrisma politikas analīze    28
2.2.  Tūrisma statistikas analīze    32
2.3.  Latviešu nacionālā virtuve un svētki    36
2.4.  Gastronomiskā tūrisma produkta piedāvājums    45
2.4.1.  Gastronomiskie festivāli un pasākumi    45
2.4.2.  Latvijas tūrisma aģentu piedāvājums Latvijas tirgum    48
2.4.3.  Latvijas tūrisma aģentu piedāvājums uz ārvalstīm    49
2.4.4.  Lauku māju piedāvājums    52
2.4.5.  Latvijas TIC piedāvājums    53
  Nobeigums    58
  Literatūras saraksts    64
  Pielikums    70
Extract

Diplomprojektā “Gastronomiskais tūrisms un tā attīstības iespējas Latvijā” tika pētīts gastronomiskais tūrisms – tā būtība, pasaules piedāvājums, esošais piedāvājums Latvijas tirgū un potenciāls tā attīstībai Latvijā. Autoru darba mērķis bija izpētīt gastronomiskā tūrisma kā jauna tūrisma veida potenciālu un esošo piedāvājumu Latvijas tūrisma nozarē.
Eiropas valstīs gastronomiskais tūrisms iezīmējas ar dažādu valstisku un nevalstisku organizāciju darbību. Valstu augstākajā – valdības līmenī – tiek iezīmēti tūrisma darbības virzieni un to izpildes mehānismi, pēc kā savus produktus veido valstu tūrisma asociācijas un atsevišķi tūrisma uzņēmumi. Amerikas piemērs liecina, ka gastronomiskais tūrisms tiek virzīts no vietējo pašvaldību puses, lai uzlabotu reģiona ekonomisko un sociālo situāciju, veicinot reģiona ilgtspējību.
Darba struktūra tika sadalīta divās daļās:
1) Pirmajā daļā tika pētīts gastronomiskais tūrisms, tā izpausmes, cilvēku vajadzības, ēdienu nozīmes attīstība tūrisma industrijā, tā piedāvājums pasaulē un doti piemēri. Autori darba sākumā izvirzīja savu gastronomiskā tūrisma definīciju, kas tika ņemta par pamatu tālākā darba procesā: “Gastronomiskais tūrisms - tūrisma veids, kura galvenais mērķis ir valstu nacionālās virtuves un pārtikas produktu un dzērienu baudīšana, to ražošanas procesa izzināšana.”
2) Otrajā darba daļā tika pētīts Latvijas tūrisma aģentu piedāvājums uz ārvalstīm, veikta Latvijas tūrisma politikas un tūrisma statistikas analīze. Kopā ar latviešu nacionālās virtuves apskatu, otrajā darba daļā tika iekļauts arī esošais Latvijas piedāvājums, kas attiecināms uz gastronomisko tūrismu, un tika doti piemēri.
Pielikuma daļā tika ievietots Latvijas tūrisma aģentu piedāvājums uz ārvalstīm, kur bez dažādām ekskursijām tiek piedāvāti arī gastronomiskā tūrisma elementi. Pielikumā iespējams iepazīties arī ar Gastronomijas augstskolas mācību kursiem.
Lai rastu atbildes uz darba jautājumu, tika analizēta Latvijas tūrisma politika un tūrisma statistika. Resursu apsekošanai tika izmantoti starptautiskajā tūrisma izstādē “Balttour 2002” un ”Balttour 2003” iegūtie bukleti un brošūras, tika intervēti TIC un reģionālo tūrisma asociāciju pārstāvji. Piemēri un informācija par ārvalstu darbību gastronomiskajā tūrismā tika iegūti arī no Internetā iegūstamajiem materiāliem.
Viennozīmīgi var apgalvot, ka gastronomiskajam tūrismam ir potenciāls Latvijā, un tas jau tiek piedāvāts. Pastāv problēma, ka Latvijā nav institūcijas, kas uzņemtos koordinēt jaunu tūrisma produktu attīstību. Tūrisma statistika liecina, ka Latvijas iespējas attīstīt šo tūrisma veidu ir pozitīvas. Arvien vairāk lauku mājas savos piedāvājumos iekļauj latviešu nacionālo virtuvi. Atšķirībā no Igaunijas un Lietuvas, Latvijā ir maz attīstīti gastronomiskie pasākumi, lai gan pamats ir. Veiksmīgai gastronomiskā tūrisma attīstībai Latvijā būtu aktīvāk jāpielieto mārketings un veicināšana. Ir jābūt lielākai koordinācijai Latvijas tēla attīstībā un jaunu tūrisma produktu veidošanā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register