Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:285966
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

ĢEOMETRISKO FORMU IZPRATNES
VEIDOŠANĀS PIRMSKOLAS VECUMĀ
TEORĒTISKĀ ANALĪZE
Pirmskolas izglītības programma paredz iepazīstināt bērnus ar ģeometriskām figūrām un to formām. Pirmskolas vecuma bērniem jāiemācās pazīt plaknē apli, trīsstūri., četrstūri., ovālu; grupēt ģeometriskas formas pēc dažādām pazīmēm. Salikt dažādas formas un figūras pēc parauga; vingrināties stilizētu priekšmetu salikšanā no ģeometriskām formām pēc parauga. Dalīt ģeometriskas formas daļās, nosaukt jauniegūtās formas.
Dabā eksistē bezgalīgi daudz krāsu toņu un formu variantu. Tomēr cilvēce ir spējusi tos pakļaut zināmai sistēmai, reducēt līdz nelielam variantu skaitam. Jebkura priekšmeta formu var reducēt līdz noteiktai ģeometriskai figūrai (ovāls, aplis, taisnstūris, trīsstūris) vai apzīmēt vairāku tādu figūru apvienojumu, kā atzīmē L. Vengers.
Pirmā izpratne par ģeometriskām formām bērniem veidojās rotaļā. Caur rotaļu bēras apgūst, ka lode ir apaļa un ripo, ka kubs ir stabils un neripo, ka no kubiem var kaut - ko celt.
Formas un formu atšķirības bērns apgūst aptaustot figūras. Bērns apvelk
ģeometriskas figūras ar roku, ar pirkstiem un seko tam ar acu kustību. Viņš prot salīdzināt formas un atšķirt formu īpašības, izmantojot taustes un redzes sajūtas, kā uzskata L. Metlina.
N. Podjakovs un Avanesova uzskata, ka pētot ģeometriskas figūras, jāievēro bērnu vecumīpamības. Sākumā bērniem ir vāji attīstīta spēja kontrolēt savu darbību ar redzi un dzirdi; vingrinoties darbībā Šie sakari un attieksmes pilnveidojās.
Priekšstati, kas bērniem veidojas, gūstot tiešu juteklisko pieredzi, bagātinot iespaidus kļūst vispārēji izpaužas elementāros spriedumos. Tie pamatojās uz zināšanām, kuras bērai gūst par apkārtējo pasauli, par lietu un parādību īpašībām. Šīs pieredzes paplašināšanās avots ir celtniecība un sadzīves darbi, ar kuriem bērnu saskārās.
Arī L. Vengers uzskata, ka ģeometrisku figūru apgūšanā būtiski ir apgūt bērniem paņēmienu apvilkt kontūru, ar skatienu sekojot rokas kustībai.
Kā atzīmē A. Sorokina, forma ir konkrēta priekšmeta pazīme un tajā pašā laikā vispārināts jēdziens, kas ļauj dažādus priekšmetus salīdzināt, grupēt, klasificēt pēc kopīgās pazīmes.
Bērna spēja uztvert, saskatīt priekšmeta formu nav iedzimta, bet veidojas audzināšanas un attīstības procesā. Protams, nevar noliegt to, ka bēras zināmus priekšstatus par priekšmetu formu iegūst no dzīves pieredzes. Taču tie paliek neprecīzi, nepilnīgi vispārināti un nekļūst par līdzekli pasaules izzināšanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1152209
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register