Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:929306
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.12.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Used
Extract

Sabiedrībā valda pieņēmums, ka valsts un pašvaldība rūpējas par jaunās paaudzes izglītošanu, aizmirstot, ka mājsaimniecības investē lielus līdzekļus izglītībā. Ir svarīgi izprast katra ekonomikas dalībnieka – mājsaimniecības, valsts un biznesa pasaules – devumu izglītībā.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis: Pētīt mājsaimniecības investīcijas bērnu izglītības nodrošināšanā vispārējās vidējās izglītības posmā.
Uzdevumi:
1.Izpētīt Izglītības likumu, kā arī skolēnu tiesības uz izglītību.
2.Izpētīt valsts un pašvaldības finansējumu izglītības procesa nodrošināšanā.
3.Izpētīt, kāda ir mājsaimniecības loma skolēnu izglītībā.
Tika izvirzīta hipotēze – tā kā valsts un pašvaldība nespēj pilnībā nodrošināt skolēnus ar mācību grāmatām un darba burtnīcām, vecākiem jāveic lielas investīcijas bērnu izglītībā.
Metodes: Darba gaitā tika izmantotas dažādas pētījuma metodes. Tika atlasīti un analizēti interneta resursu materiāli, likumu krājumi, speciālā literatūra, kā arī periodisko izdevumu materiāli, veikta anketēšana, datu apkopošana un apstrāde. Darbā izmantotas diagrammas un tabulas.
1. Valsts un pašvaldības loma izglītībā
Izglītībai jākļūst par vienu no sabiedrības galvenajām prioritātēm. Tikai izglītoti cilvēki, kuri būs konkurētspējīgi Eiropas darba tirgū, var radīt priekšnosacījumus tālākai tautas attīstībai un nacionālās bagātības pieaugumam. Izglītības stratēģijas mērķis ir sagatavot kvalificētus speciālistus pietiekamā skaitā atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un darba tirgus nosacījumiem.
Latvijas izglītības sistēmā, tāpat kā visā sabiedrībā, notiek reformas. Šajā procesā ir gūti konkrēti panākumi. Būtiski palielinātas pašvaldību tiesības un pienākumi izglītības jomā, attīstās privātais sektors, tiek izstrādātas jaunas mācību grāmatas.
Līdz 1991. gadam Latvijā pastāvēja izglītības organizācija un politika, kuru raksturīgākās iezīmes bija maksimāla centralizācija un monopols, marksisma ideoloģija un cenzūrai pakļauts izglītības saturs. Izglītības iestādēm bija garantēts visai nepilnīgs finansējums, kas neradīja krīzes situācijas, taču nedeva arī iespējas būtiskai attīstībai. (5;124)…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1119734
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register